Spara

från 120,74 US$
från 648,83 US$
från 40,81 US$
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Utsikten över hela Parga är värt varenda steg upp för trapporna. Du ser Valtosstranden, havet och Parga stad.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack 730mariettev
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Härligt utsikt och en trevlig fikapaus i en vacker omgivning. Det är väl värt att gå den långa trappan genom mysiga gränder upp till den venetianska gamla borgen.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack Agneta A
Omdömet skrevs 19 april 2017

Slottet ligger på ett berg som sticker ut i vattnet mitt i Parga. Centralt och lätt att ta sig till då det ligger nedanför "staden".
Väl uppe på berget belönas du med en fantastisk utsikt över hela Parga och dess turkosa hav.
Du kan även sitta och fika på caféets uteservering uppe på toppen.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack SaraRoZ
Omdömet skrevs 20 september 2016

Om du vill se hela Parga är detta ett bra ställe. Fika ska du däremot göra någon annanstans. Nochalant betjäning.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Lyckligt_gift
Omdömet skrevs 14 september 2016 från mobil enhet

Slottet i Parga är väl värt ett besök. Vissa knepiga partier att ta sig upp för men relativt enkel promenad uppåt. Väl värt ett besök då utsikten över Parga är fantastiskt fin. Det som drar ner betyget är att det saknas information som berättar om slottets historia.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack LinneaLinning