Omdömet skrevs 30 augusti 2017 från mobil enhet

Det första vi fick göra var att leta efter en reception, vilket visade sig ligga på ovanvåningen. Men fanns inget som indikerade på att man var tvungen att gå upp en trappa... fick nyckeln och gick in på rummet, förväntade oss inte så mycket. Men duschen var fruktansvärt liten, så hela golvet plus toalett blev blött när man duschade. Vi betalade extra för balkong med havsutsikt, vilket vi fick och utsikten var fantastiskt. Dock så hade jag gärna haft någon avskiljare mellan våran och grannens balkong. Man kunde i stort sett bara luta sig över räcket och se rakt in i deras rum. Servicen var väl sådär. De gånger vi ville dricka öl på hotellet så var de flesta gångerna ingen alls i baren och kom inte på ett bra tag så vi tröttnade och gick till rummet istället. Frukosten var väl som de flesta i grekland. Mackor, kaffe, te lite yoghurt, ägg och frukt. Fick bra bemötande av personalen när vi väl såg till dem! Ett stort plus var att sängen var väkdigt skön!

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack alexandrajeriksson
Omdömet skrevs 23 augusti 2017

Vi är mycket nöjda med vår vistelse på Palatino. Sängarna var sköna, vilket är ovanligt i Grekland. Vi valde till rum med havsutsikt och utsikten var fantastisk. Luftkonditioneringen var bra och fungerade fint. Duschen var bra med duschkabin så att man slapp skvätta ner hela badrummet vilket brukar vara vanligt annars på grekiska hotell. Det enda man skulle kunna anmärka på var frukosten - vilken inte heller brukar vara en höjdare i Grekland. Men de dagar de hade frukt eller grönsaker var det hela tomater eller hela nektariner. De kan dela dem så sparar de mer och det räcker med en bit tomat. Juicen är saft - så ta med egen om du som svensk förväntar dig juice. Kaffet var gott! Men det som störde mig var egentligen att någon i personalen hela tiden stod och vaktade vid frukosten. Först trodde jag det var för att kunna fylla på - men de kom bara när man skulle ta mat och ställde sig bakom liksom. Lite obehagligt, förstår inte varför - är de rädda att någon tar för mycket? Hotellet har ett bra läge - utanför stadskärnan som verkade väldigt stökig och full av turister. Utanför Palatino var det lugnt och bara en backe ner har du Valtosstranden.

Tips för att välja rum: Vill du ha utsikten - betala för den! Den är fantastisk.
  • Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack _hymenoptea_europaea
Efthymios P, Γενικός Διευθυντής på Palatino Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 augusti 2017

thanks very much

Omdömet skrevs 10 juli 2017 från mobil enhet

Underbar personal, rent och fräscht, sköna sängar, bra läge till stranden och centrum, gatan utanför är inte så trafikerad så det stör ej. Valtos beach är fin med mycket restauranger. Rekommenderar att göra utflykten till acheronfloden.

Bodde här: juli 2017, reste med vänner
Tack marlene n
Efthymios P, Διευθυντής på Palatino Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2017

thank you we try always to be better.

Omdömet skrevs 28 september 2016 från mobil enhet

Semestrande Parga och bodde på Palatino en vecka med min fru. Hotellet ligger högt så från hotellets terrass har du en magisk utsikt mot havet och ruinen.
Ljusa fräscha dubbelrum som städades utmärkt. Hotellet har 21 olika rum, dubbelrum och några rymligare sviter så det är ett litet familjehotell.
Frukosten är traditionell grekiskt, lite enklare än våran nordiska. På kvällen är baren öppen för öl, drinkar och andra drycker.
Ett mysigt hotell nära restauranger, stranden och gamla stan med butiker. Rekommenderar detta hotell till par som vill njuta av lugn semester.

Bodde här: september 2016, reste som ett par
1  Tack JonasW68
Omdömet skrevs 2 juli 2016

Vi var så nöjda med Palatino Sep 2015 att vi bokade detta hotell igen Juni 2016, och vi blev lika nöjda denna gång. Underbar personal och bra service, fantastiskt läge med en otrolig utsikt.
Nära till Valtos strand och till många bra restauranger som ligger längre ner på gatan.
Mycket bra städning av rummen och otroligt sköna sängar, bra frukost. Kommer definitivt att bo på Palatino igen.

Bodde här: juni 2016, reste med vänner
1  Tack Mikael M