“Så gott, så äkta så trevligt”

Zefyros Family Fish Taverna
Rankad som nr 16 av 410 Restauranger i Rethymnon
Kök: Grekiskt
Bra för: Vacker utsikt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 20 juni 2018 från mobil enhet

Det här är en riktigt pärla, den bästa av de vi besökt i Rethymnon. Stället känns väldigt genuint och personalen är trevlig och lite rolig. Servicenivån är riktigt bra för en semesterort. Vi åt kalamares samt avokado/räksallad till förrätt och båda var mycket goda. Till varmrätt åt vi sjötunga Zephyros och det var super gott. Dryckerna var väl kylda och maten väldigt varm vilket man inte tar för givet i Grekland. Rekommenderas varmt! Vi kommer definitivt tillbaka om vi åker till Rethymnon igen.

Datum för besöket: juni 2018
1  Tack Christina_Enskede

Omdömet skrevs 31 maj 2018 från mobil enhet

Det blir inte mer grekisk än så här. I en venetiansk hamn. Fisk & skaldjur serveras här. Mycket vältillagad rätter i en familjär miljö med trevlig personlug service.

Tack Gary K
Omdömet skrevs 4 maj 2018 från mobil enhet

Vi var 4 personer som alla åt olika rätter. Alla var väldigt nöjda. Bra service, trevlig och uppmärksam personal. Fantastisk fint läge vid hamnen. Värt ett besök.

2  Tack Mats L
Omdömet skrevs 3 maj 2018 från mobil enhet

Maten var sådär. Tog bläckfisk till förrätt, den var bra. Sen spagetti seafood som mest smakade olivolja...husets vin var dåligt och smakade jäst så vi bytte ut det.

2  Tack Annika L
Omdömet skrevs 20 oktober 2017

Under vår vecka på Kreta var vi 4 gånger hos Zephyros och provade olika saker på deras meny. Allt var till högsta belåtenhet. För att nämna några rätter så är deras räkor Zephyros så goda att man går och längtar igen efter den goda smaken av såsen dagen efter. Sjötungan håller samma klass som en 5 stjärnig fiskrestaurang. Avacado och räksallad är riktigt fräsch - där bara sättet att lägga upp salladen på tallriken gör att gommen vattnas. Ägaren som också är den som serverar gör att man känner sig ytterst välkommen. Inte minst ställets läge i den gamla hamnen gör att det är trevligt att vara där. Vi rekommenderar detta ställe till alla. Ni kommer inte bli besvikna.

Datum för besöket: oktober 2017
Tack vancura60

Resenärer som tittade på Zefyros Family Fish Taverna tittade också på

Rethymnon, Rethymnon Prefecture

Besökt Zefyros Family Fish Taverna? Berätta vad du tyckte!