Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
eDreams
StayForLong
Omdömet skrevs 12 juli 2018 från mobil enhet

Vi fick en trevlig lägenhet som låg i lugnt läge o nära till pool o bar/restaurang. Poolområdet och att det fanns mat att äta när man ville var fantastiskt bra. Personalen trevlig. Engelsk frukost var väldigt god. Nära till ”super market.” Tog ca 10 min att gå till havet, kanske lite långt att gå då det var väldigt varmt. Många restauranger runt om. Lite väl hårda sängar men det gick bra att sova. Det stod att det fanns Wi-fi o a/c men det fick man betala extra för, lite surt att det inte stod.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Lovikavanten
Omdömet skrevs 22 juni 2018 från mobil enhet

Vi bodde här en dryg vecka i juni. Vi hade en studio på andra våningen som var helt okej. Hyfsat sköna sängar och en liten balkong mot trädgården. Fint litet poolområde, som vi dock aldrig använde oss av eftersom vi föredrar havet. Det var ca 500 m till närmaste stranden. Trevlig och tillmötesgående personal på hotellet. Vi åt frukost där varje dag. Mycket att välja på, färsk fruktsallad och småvarmt för att nämna något. Gott kaffe! Vi upplevde papegojan skrikig, den hade vi klarat oss bra utan och han hade haft det bättre att leva fri.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Elisabeth6312
maleme, General Manager på Futura Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2018

Dear Elisabeth

Thank you for your positive comments.

Omdömet skrevs 2 mars 2018

Futura ligger i lugna Maleme någon mil från den större staden Chania. Man har antingen morgonsol eller kvällssol på rummet, men det går sola nere vid bassängen. Hotellet bredvid hålls av en grek som bott i Sverige i många år så han kan ganska bra svenska. Bästa mattipset måste jag säga är att gå ner till Mythos och beställa vedugnsbakad pizza av Andre eller äta något annat på den restaurangen, de är trevliga och bjuder ofta på ouzo eller raki medan man väntar på maten. Missa inte den jätte-jättelånga stranden och fynda klockor eller något annat i Platanias några kilometer därifrån. Finns många fina snäckor att plocka på stranden, om man letar. Bäst utsikt är nere vid bassängen/restaurangen men det är också där papegojorna bor, vi hörde dock inte dem något under vistelsen förutom när de visades upp i restaurangen.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack Anders H
Omdömet skrevs 2 oktober 2017 från mobil enhet

Futura har allt man behöver. Men vill man ha kaffe på morgonen rekommenderar jag att man tar med sig en egen kaffebryggare/tratt så man får kaffet på morgonen och inte till lunch för övrigt finns inget att klaga på. Rent och snyggt, trevlig personal och god mat både på och runt om i området. Stranden är underbar och även där finns inget man saknar. Billigt att hyra solar . Du får hyra gratis mot attdu handlar någon från tjejen som serverar på stranden . Kan inte bli bättre. Hyra bil är helt ok och grekerna kan köra lika bra som vi nordbor. Mycket trevligt ställe.

Datum för vistelsen: augusti 2017
1  Tack IngridB1615
Omdömet skrevs 12 september 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt lägenhetshotell med personal som vet vad service är, mycket hjälpsamma och koll på byn, öppet i poolbaren med mat o dryck så länge det finns gäster, kvällsbad är tillåtet, rent o frächt, extra plus för fri parkering

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Mita S
maleme, Front Office Manager på Futura Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 september 2017

Thank you for your comments, we hope to see you again.

Many regards,
Futura staff