Ledra Maleme(Maleme)(Mycket prisvärt!)
TripAdvisor
Eria Resort(Maleme)
TripAdvisor
Omdömet skrevs 21 oktober 2017

Ett topphotell , personal toppen, maten toppen,rummen äe också jättebra. En del är nyrenoverade. Vi har besökt detta hotell sex ggr nu. Och har aldrig blivit besvikna.
Ett litet tips, skall Du bada i havet, ta med badskor.

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
5  Tack Jonny N
Omdömet skrevs 21 september 2017

Reste i slutet av april, början av maj, då hotellet nyligen hade öppnat. Fint rum men väldigt kallt nattetid/kvällstid. Det var varmare utomhus. Det blev i alla fall varmare varjedag, så mot slutet var det helt okej! God mat o mycket trevlig personal, litet o familjärt boende.

• Bodde här: maj 2017, reste med vänner
Tack Ulrika L
Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Fint litet hotell, med trevlig personal som man lärde känna en del. Jag är vegan, och när kökspersonalen förstod det fixade de en massa extrarätter enbart till mig. Inomhus kändes restaurangen som en skolmatsal, men utedelen var fin.

Enda negativa är att utbudet mellan måltiderna kunde varit lite roligare - glassen och frukten var dock god. Den lilla poolen var jättetrevlig - lugn och skön.

Inget lyxhotell, men funkar fint för att åka och slappa en vecka.

Sasha som jobbade där var mycket trevlig

• Bodde här: juli 2017, reste med familjen
3  Tack fredrikrusek
Omdömet skrevs 5 augusti 2017

Familjärt litet hotell direkt vid stranden i lugnt läge. Härlig terass från rummet med utsikt över hav och berg. Mycket serviceminded personal. Lugn och ro på hotellet och mycket att göra på ön för den som vill vara aktiv. Välj att stanna vid poolen eller att gå direkt över den lilla vägen till stranden. Ibland trångt om sängar vid poolen, men vid stranden är man nästan helt själv. Strand med stenar, blir djupt snabbt och ganska stora vågor. Inget för den med småbarn eller som vill snorkla. Lätt att göra utflykter, ta buss eller hyra bil för att se mer av ön eller hitta andra typer av stränder. På hotellet hjälper de gärna till med att boka utflykter till bra priser. AC är inte inkluderat men behövs. Reste en vecka med två barn på 11 år. Vi var mycket nöjda och hade gärna stannat längre.

Tips för att välja rum: Gärna rum högt upp för fin utsikt.
  • Bodde här: juli 2017, reste med familjen
2  Tack LatteLotta
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Ett fräscht och trevligt hotell med trevlig personal. Poolen var bra och vår son (3 år) stormtrivdes i vattnet och ville aldrig gå upp. Maten var bra, dock kunde lite mer variation mellan lunch och middag önskas vissa dagar. Hotellet hade egen trädgård med egenodlade, och helt ekologiska grönsaker. Vi bodde i en tvårumslägenhet. Observera att denna bara har skiljevägg och ingen dörr emellan. Vi hade bokat hotell med tanke just på att det skulle finnas dörr emellan, men det var resebolagets fel (Solresor) och inte hotellet. Solresor hade gått ut med fel uppgifter. Dock ska uppmärksammas att extrabäddarna var STENHÅRDA. Man fick ont i höften av att sova på dom. Jag vill ändå ge detta hotell ett gott omdöme för dess trevliga personal, egenodlade grönsaker och för att hotellet var fräscht och välunderhållet. Klapperstenstranden låg väldigt nära tvärs över vägen (som var väldigt lite trafikerad). Dock kan jag inte rekommendera denna strand till bad för småbarn, då det är vågigt och väldigt sug.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
2  Tack Hunderum