Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 30 augusti 2016

Spenderade en vecka på Hotell Petra Mare tillsammans med min släkt. Hotellet var fräscht och vi bodde i ett av deras nyrenoverade rum med utsikt över havet. Om man söker ett hotell med bra all inclusive är detta definitivt rätt ställe, då det fanns riktigt bra mat för både barn och vuxna. Matsalen i sig var rätt stor så vi satt oftast nedanför serveringen med bord vid havet där miljön var betydligt lugnare än i själva restaurangen. Jag skulle säga att hotellet är perfekt för barnfamiljer då det fanns poolområden för både vuxna och barn.
På hotellet fanns även ett animation team som såg till att höja veckan betydligt. De höll dagligen i aktiviteter för hela familjen, som till exempel som zumba, vattengympa, volleyboll och även aktiviteter för barnen. På kvällarna stod de även för underhållande shower och dansuppvisningar. Ett team som verkligen visade stor entusiasm för sitt yrke och som bjöd på sig själva. Hotellet låg i en ganska liten by men som hade mycket restauranger och barer längs med havet. Jag och min familj är fantastiskt nöjda med veckan!

Rumstips: Rummen mot havet är betydligt trevligare än ut mot gatan.
Datum för vistelsen: juli 2016
2  Tack JenJenSweden
Omdömet skrevs 3 juli 2016

Har varit på hotellet sista 2 veckorna i Juni 2016. Personalen var trevliga och hjälpsamma överlag. Rummet var ganska bra med liten sjöutsikt (ej lovat). Ända negativt var att balkongräcket var i betong och när man var sittande kunde man inte se mer än himlen och byggnaden mitt emot.
Det tog 30 minuters promenad till centrumet med mängd restauranger, barer och små affärer.
Många, många småbarn så om man är ut efter en lugn semester är det fel ställe.
Maten var mycket god och varierande. Sämst var att området kring poolen var underdimensionerad. Skulle man ha en plats måste man vara ut och markera platsen senast kl 07:00!! Strand läge men ingenting att hurra för.

Rumstips: Lägg till för full sjöutsikt.
Datum för vistelsen: juni 2016
  • Restyp: Reste ensam
Tack Nigel B
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 19 oktober 2015

Petra är ett fint hotell i Ierapetra. Personalen är mycket artig och alla faciliteter är mycket trevliga. Maten är fantastisk och jag rekommenderar för drömsemester. Hotellet ligger vid havet som är den starkaste fördel för det.

Tack YORGOS1979
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.com.gr. Visa original
Omdömet skrevs 13 juli 2015

Vi reste i juni 2015, två vuxna och en 2-åring. Väldigt fräscht och fint, hjälpsam personal och god och fräsch mat. Toppen för en 2-åring, fanns både en rolig pool, lekplats under tak och ett stort lekrum med rolig personal. Och havet precis nedanför poolen var alldeles underbart! Rekommenderar starkt rum med havsutsikt, andra sidan var ganska tråkig utsikt.
Sedan var strandpromenaden precis invid hotellet jättemysig, med flera barer och restauranger att välja på om man ville ha lite variation.

Den enda, ganska stora nackdelen, var att både barnpoolen och vuxenpoolen var alldeles för kalla! Vi fick ta upp och värma våran tjej mellan varven, så kallt var det. Men utöver det ett riktigt toppenställe. Gästerna var i stort sett bara ryssar, vi träffade bara på ett fåtal skandinaver.

Rumstips: Välj ett rum med havsutsikt, helt fantastiskt vacker utsikt!
Datum för vistelsen: juni 2015
2  Tack Malin H
Omdömet skrevs 14 juni 2015

Familjer som vill ha härliga poldagar med bra mat och underbar personal har hittat rätt. Jag med min familj och släkt var på plats i 2 veckor och vi hade det hur bra som helst. Bra polområde samt mycket lek för barnen. Ett plus för alla aktiviteter som både barn och vuxna får chans att vara med på. Hotellet har rustats i omgångar och det är riktigt fint det man har gjort i resturang delarna och polområdet. Terrassen ut mot havet bjöd på härliga drinkar och fin utsikt. Matsalen bjuder på god varierad kost och bra service av personalen. För att vara all inklusive mat så vart jag förvånad över kvalitén.
Personalen duka upp långbord till oss i 2 veckors tid till alla måltider! Barnklubben gjorde ett fantastisk jobb från morgon till kväll, vi dansar minidisco danserna hemma varje helg.... Rummen finns i både ny rustade och standard. Vi Bode i standard och det var helt okey. Staden bjuder på mycket shopping och härliga restauranger samt fin strandpromenad till och från hotellet på 10 minuter. Ett tips är att gå ner till hamnen och hyra en privat båt med kapten och kock. Dom ger er en underbar dag på havet med sol,bad,privata stränder, god mat/dryck samt fiske för en bra peng.

Vi kommer tillbaka.

Rumstips: Vill ha den underbar utsikten med sig upp till rummet så välj balkong mot havet.
Datum för vistelsen: maj 2015
1  Tack Robin F