“Vid hamnenj”

Hassan Pascha Mosque
Omdömet skrevs 24 juli 2018

En moské som som är ett bra landmärke om man skall bestämma träff. Inte så mäktig som flera andra jag sett, men lite småmysig. Sedan ligger den rätt och centralt i Chania.

Tack Arne O

Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

Fint ut och in. Fungerar som utställning av olika ikoner, smycken o lite annat krimskrams men vacker byggnad med fantastisk utsikt över hamnen!

4  Tack TinaBor-s
Omdömet skrevs 28 augusti 2016

Vacker byggnad som är som bäst på lite avstånd. Ett verkligt landmärke i den pittoreska hamnen i Chania. Speciell byggnad värd en blick

Tack Barbro H
Omdömet skrevs 20 juli 2016

Mosque fungerar som utställningshall. Det var inte så mycket att titta på där inne, tyvärr. Vi var där inne ca 5 min, besöket tar inte så mycke mer tid

Tack xenyli
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 19 juni 2016

Fin byggnad och kul att gå in i, men kanske hade jag inte uppfattat att byggnaden numera fungerar som utställningslokal och saknar historiskt innehåll.

3  Tack Petter S

Resenärer som tittade på Hassan Pascha Mosque tittade också på

Chania, Chania Prefecture

Besökt Hassan Pascha Mosque? Berätta vad du tyckte!