Omdömet skrevs 28 september 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell med bra service och mycket trevlig personal. Ligger lagom långt gångavstånd från både bra strand och staden. Det är god och vällagad mat på restaurangen. Välstädat och rent på rummet, vi bodde i en 2 rumslägenhet med liten köksdel som var helt okej. Bra minimarket i närheten. Vi åt bara frukost första dagen men det var okej , man blev mätt.

1  Tack Mona F
Omdömet skrevs 19 september 2017

Hotellet ligger på en kulle, så det är brant åt alla håll. Vi tyckte det var härligt, men har du lite svårt att gå är det inte rätt val. Trädgården var underbar med många växter, blommor och insekter. Ett minus var att grannens toafönster öppnades emot våt balkong. Jättekonstigt!!!!!!!!!!!

Rumstips: Bästa utsikten är i den äldre delen. Västra sidan med solnedgång och östra med soluppgång.
Tack Ella1954
Omdömet skrevs 9 september 2017 från mobil enhet

Mycket bra hotell. Rent och snyggt. Dock en bit till havet men trevligt poolområde. Vuxnare gäster och inga barn :) väldigt mycket semester för pengarna. Litet och familjärt och borde vara fler än tre stjärnor

Tack Lotta L
Omdömet skrevs 23 augusti 2017

Nyligen hemkommen efter två fantastiska veckor i vackra Chania!

Med risk för att upprepa allt alla andra redan skrivit så måste det ännu en gång nämnas, servicen och gästvänligheten på detta hotell håller en klass som man sällan har sett, helt fantastiskt.

Maten: Bokade med frukostbuffé. Enligt vår mening så var buffén ingenting att hurra förr, vilket ledde till att vi tröttnade på utbudet och valde att handla frukost på väg till stranden istället.
Tips till hotellet: En större variation på val av frukost. Lite roligare pålägg, kanske ett stekt ägg eller en omelett lite då och då, färskpressad juice etc.

Kommunikation: Bussen in till stan går precis utanför hotellet och tar ca 5 minuter, helt perfekt och bussbiljetterna går att köpa i receptionen. Vill man promenera in till stan (delarna som är intressanta att se och restaurangerna) så tar det ca 25–30 minuter. Vill man så kan man även ta taxi, kostar ca 5–6 euro.

Stranden: Ner till stranden har man en promenad på ca 7 minuter. Bra att känna till är att på vägen dit finns där en brant backe som är oundviklig, är man i lite sämre skick är detta någonting att tänka på. Väl nere på stranden finns solstolar att hyra, både i sand och på gräs, dessa till en kostnad av 5 euro/par/dag. Lagom stor strand och inte allt för ”fullknökad” vilket var skönt. Trevlig personal som tar beställningar under hela dagen och en restaurang där man kan avnjuta en god lunch. Ingenting att klaga på!

Hotellet: Kedrissos är ett fint hotell på skalet och man får ett bra intryck när man ser det. Dock tyckte vi att väl inne på hotellet är det en aning omodernt, både på rummen och vid receptionen etc. Man får en nyckel till rummet, en nyckel till dörren till hotellet, en nyckel till safety boxen och en nyckel till AC: n. Som sagt, aningen omodernt i en digital värld. Städning utfördes varje dag och där var alltid rent och fräscht, både på rummen och runt om på hotellet.
Där tillkommer en kostnad på ca 100 euro för AC:n och en avgift på ca 50 euro för safety boxen (boende i två veckor), även detta kan vara bra att känna till.
Dörrarna/karmarna till rummen var tunna och släppte in en hel del ljud enligt vår mening, Självklart en fråga om känslighet för ljud, men detta var vår uppfattning.

Kontenta: Vi tror att detta är ett bra/prisvärt hotell och det är nog precis vad man kan förvänta sig av tre stjärnor. Inget mer, inget mindre. Det känns som att många av gästerna är aningen äldre och återkommer för det trevliga sällskapet (ägarna) och mottagandet man får av övrig personal, vilket för övrigt får fem stjärnor.

Kan varmt rekommendera detta hotell!

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack RobertL1606
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

När vi bestämde oss för en resa till Kreta tittade vi på de olika hotellens omdömen. Detta hotell hade fått jätte bra omdömen av många besökare. Vi har nu möjlighet att sälla oss till övriga nöjda gäster. Ett bemötande och en service i toppklass rent och snyggt på rummen, och lagom mjuka sängar. Bra mat erbjuds i matsalen och hotellbaren blir en naturlig samlingsplats även för dem som inte dricker alkoholhaltiga drycker. Poolområdet hålls snyggt och välstädat hela tiden. Man bör nog veta om att livsmedelsaffärer och havsbad innebär en ganska lång promenad i backig terräng. Vi kan verkligen rekommendera detta hotell till personer i alla åldrar.ö

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack Lars W