“Naaaajs place to eat small Fish”
Omdöme om The Sailor

The Sailor
Rankad som nr 11 av 162 Restauranger i Agios Nikolaos
Omdömet skrevs augusti 15 2017 från mobil enhet

Bruden åt falafel o den såg go ut, grov o krispig i konsistensen. De små friterade fiskarna va nyfångade imorse och smakade ljuvligt.

Tack Martin L

Omdömet skrevs juni 12 2017 från mobil enhet

Mycket god mat. Trevliga ägare. Kan starkt rekommendera denna restaurang . Det finns både vegetariskt o kött o fisk. Många olika sorters öl. Det är ingen typisk grekrestaurang utan dom ville satsa på sina specialiteter.

Tack falkenberg65
Omdömet skrevs februari 14 2017

Hyfsat bra grekisk mat till rimliga priser med god service. Väl tilltagna portioner vilket ju är lite tråkigt då jag vill äta många rätter:) Jodå, värt att besöka men dö inte ifall Du missade det. Finns massor av bra restauranger i stan!

Tack svenne475
Omdömet skrevs augusti 16 2016 från mobil enhet

Gillar stället trevlig atmosfär och trevlig personal. Maten var jättegod vi beställde deras hemlagade falafel med riktigt god sallad till. Min flickvän beställde två toast med örter tomater och fetaost i den var väldigt bra gjord. Utsikten över stranden och havet var fint.

Tack Abdi M
Omdömet skrevs juli 25 2016

Lovande läge och finfina omdömen på Tripadvisor gjorde oss motiverade att besöka The Sailor. Dessvärre blev det en besvikelse vad gäller maten, service och helhetsupplevelse. Menyn är varierad och inspirerande och vi valde Mese 1, som förrätt och Chicken Ticka Masala respektive 225gr entrecote.
Ägaren var verkligen självsäker och undrade om vi funnit The Sailor på Tripadvisor där han är topp placerad, och vi svarade ja.
Vi blev placerade vid ett helt odukat bord, trots att restaurangen var tämligen tom och två turistmenyer slängdes fram på bordet och ägaren lämnade oss utan att fråga om önskade något att dricka. Istället kom han med pappersunderlägg och bestick invirade i var sin liten pappersservett.
Sen fick vi beställa och vi bad särskilt om att skippa pommes till entrecoten, och på frågan hur köttet skulle grillas svarade vi medium, please.
Sen var det bara att vänta trots att det var tämligen tomt på stället.

Jodå, köttet var så well done, det kunde och tallriken var full av pommes. Så trist.
Tikka Masala på kycklinglår filé, var full av ben och brosk så beskrivningen på menyn var lite väl säljande och överdriven den också.
Och det var den självsäkre belgaren som serverade himself. . Efter ett långt tag kom han och ville ha bekräftelse " It was good, ehh..".
"Hmm.. Not exactly.. I ordered medium, since you asked.. and I cannot eat pommes so I asked for something else and that you should leave it out.."

"Eh.. Yeh..I am so sorry" och efter en lång stund när vi i stort sett var klara kom en liten, liten salladsskål "on the house" och ägaren förväntade sig beröm igen.

Bedrövligt bemötande enligt vår mening av någon som var så stolt över sig själv att han helt glömde bort gästernas behov och önskningar gång på gång.

Svårt att tro att alla de positiva omdömen som hyllar både maten och ägaren verkligen ståmmer. När vi provade själva så kan vi i alla fall intyga att de inte hade något med den verklighet vi upplevde att göra. Tyvärr.

Ordinärt. Slarvig service och en ägare som värderar sig själv så mycket mer än gästen.

Vi harr dessutom ätit Moules Frtittes som varit alldeles utsökta och med trevlig service på flera andra ställen i Agios Nikolaos.

In our view, The Sailor should not stay in the harbour with this attitude..

1  Tack magnus849

Resenärer som tittade på The Sailor tittade också på

Agios Nikolaos, Lasithi Prefecture

Besökt The Sailor? Berätta vad du tyckte!