Omdömet skrevs 5 november 2016 från mobil enhet

Vi bodde inte på hotellet, men besökte takterrassen ett par gånger. Jättefint att sitta där och ta en cappuccino eller drink med utsikt över Akropolis och hela stan! Terrassen passar både på dagen med sol och på kvällen med solnedgång bredvid Akropolis.

Bodde här: november 2016, reste med familjen
Tack HrJonsson
CentralHotelAthens, Guest Relations Manager på Central Athens Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 november 2016

Thank you for your review on Thea Terrace Bar. It is nice to see that you enjoyed the Acropolis view and we look forward to welcome you back again soon.

Omdömet skrevs 21 oktober 2015

Vi bodde här i mitten av oktober 2015. Två vänner som ville strosa runt och uppleva stan och det här hotellet levde upp till alla förväntningar. Det är enkelt men rent och snyggt. Läget är fantastiskt. Vi promenerade i stort sett vart vi än skulle. Trots att läget är centralt finns ingen störande trafik eller stojigt nattliv i närheten. Takbaren har en fantastiskt utsikt och det finns även en solterass på taket med en ouppvärmd bubbelpool. Frukosten är helt ok. Var dock beredd på att ha tålamod med hissen. Det finns bara en, den är liten och långsam och du kan få vänta på den.

• Bodde här: oktober 2015, reste med vänner
Tack Lulea_Sverige
CentralHotelAthens, Guest Relations Manager på Central Athens Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 4 november 2015

Thank you for your review on Central Athens Hotel. We are happy that our location was a great spot for you to explore Athens. It would be a pleasure to see you back again soon.

Omdömet skrevs 15 april 2015

Nära Syntagma där flygbussen stannar och Plaka. Tar ca 5 minuter att promenera till Plaka och är lätt att hitta. Är nära till allt, läget kan inte bli bättre. Hotellet är rent och snyggt. Terrassbar med utsikt över Akropolis. Personalen trevlig och hjälpsam. Internet fungerar bra. Frukosten är utmärkt. Bor här igen nästa gång jag åker till Aten. Bra matställen finns överallt runt hotellet.

• Bodde här: februari 2015, reste med vänner
Tack nkarlsson
CentralHotelAthens, Guest Relations Manager på Central Athens Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 april 2015

Thank you for your review on Central Athens Hotel. We are happy that you had a nice stay with us and we look forward to see you back soon.

Omdömet skrevs 24 juni 2014

central hotel är just vad det heter, centralt. Ligger mitt i Plaka, det äldsta distriktet i Aten. Gångavstånd till alla sevärdheter. Mycket trevlig personal. Varierande o god frukost. Minimalistiska men bra rum där finns allt man behöver. Lite negativt hissen är liten endast plats för 3 pers.

Tips för att välja rum: Utsikt mot akropolis.
  • Bodde här: juni 2014, reste som ett par
Tack ilp958
CentralHotelAthens, Guest Relations Manager på Central Athens Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 juli 2014

Thank you for your review on our hotel. We are really centrally located, very close to all major tourist attractions. We look forward to see you back soon to enjoy nice walks around Central Athens Hotel.

Omdömet skrevs 30 mars 2014

Vi bodde här i mitten av mars 2014 i tre nätter och var otroligt nöjda!

- Superbra läge och nära till allt i Aten
- Fräscha rum med bra städning
- Väldigt trevlig och hjälpsam personal

Lite dålig ljudisolering från angränsande rum, men inget som störde och hissen är lite liten.

Vi kommer att åka tillbaka till Aten och kommer utan att tveka att bo på detta hotellet igen!

Tips för att välja rum: Välj rum med Akropolisutsikt, så värt det!
  • Bodde här: mars 2014, reste som ett par
Tack N5252
CentralHotelAthens, Guest Relations Manager på Central Athens Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2014

Thank you very much for your review on Central Athens hotel. We are happy that you found convenient our location and liked our hotel. We look forward to see you back again soon for a nice stay with us.