Omdömet skrevs 1 mars 2017

Väldigt lyxigt och modernt inrett hotell med underbar bergsutsikt. Genomgående bra service och trevlig tillmötesgående personal. Trevligt att hotellet hade eget spa men tyvärr fick inte alla från vår grupp plats samtidigt. Restaurangen serverar superbt tillagad mat är väl värd en Michelinstjärna. Takpoolen var något alldeles extra. Skulle kunnat ge fem stjärnor om utrymmen varit större eller priset lite lägre. Annars mycket bra väl värt pengarna.

Rumstips: rummen kunde vara större
Datum för vistelsen: mars 2017
Tack AstridAnglofil
Omdömet skrevs 25 november 2016 från mobil enhet

Det e helt underbart. Man längtar till frukostarna på takvåningen med utsikt över Akropolis. Doften inne på hotellet minns man länge, de har parfymerat med egen parfym överallt. Shoppingen ligger precis runt hörnet

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack 65emilr
Omdömet skrevs 30 oktober 2016

Vill du njuta ett par dagar på ett riktigt härligt hotell med den bästa servicen i ett gammalt klassiskt hotel så bo här.
Sköna sängar, fantastiskt snyggt badrum med allt man kan tänka sig.
Väldigt små rum och utsikt mot bakgård, men service, frukost utsikten från terrassen och ett super härligt spa ger hotellet en stark 5:a

Rumstips: Bo högt upp
Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack ALP61
Omdömet skrevs 7 juni 2014

Lobby och alla allmänna utrymme ser genomgående bra ut och är lyxiga. Spaet är otroligt men ganska litet så där blir fort trångt. Restaurangen jättebra med riktigt bra mat, superb utsikt men är rätt liten i förhållande till hotellet och denna gången var där fullt hela kvällen och trångt till frukosten. Servicen är otroligt bra. Rummet var trevligt men väldigt litet. Fantastiskt hotell men de tar också betalt därefter och sen lite extra för allt. Inte riktigt värt pengarna....

Datum för vistelsen: juni 2014
  • Restyp: Reste ensam
2  Tack Waitong
Htl_Grande_Bretagne, Manager på Hotel Grande Bretagne, a Luxury Collection Hotel, Athens, svarade på det här omdömetSvarade 11 juni 2014

Dear Guest,

Thank you for taking the time to share your feedback after your recent stay at the Hotel Grande Bretagne. While it seems you had a pleasant stay with us, there are some aspects that inconvenienced you and for that we would like to apologize. We wish you had a better experience and it is feedback like this that we learn from and use to improve. We hope to be given the opportunity to welcome you back soon and show you that we can serve you better.

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 13 september 2011

Trevligt hotell i väldigt flott stil (inte min favorit måste jag erkänna) och bra läge.
På Syntagma (ja, där parlamentet ligger :), nära Plaka, den gamla stadsdelen och Akropolis (Se till att besöka nya Akropolismuseet!) Med en fantastisk pool på taket och en hisnande utsikt från frukost-/restaurangdelen där man kan se stadens hustak.
Jag ger 4 poäng eftersom det inte är min typ av hotell ...

Tack João F