Herodion Hotel(Aten)
Rabattmeddelande! 19 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 19 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 228 US$/natt.

Rabattmeddelande! 14 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 14 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 92 US$/natt.

• Pool
Centrotel Hotel(Aten)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Bookgreece.com
Rabattmeddelande! 47 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 47 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 266 US$/natt.

• Restaurang
Rabattmeddelande! 32 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 32 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 180 US$/natt.

Rabattmeddelande! 25 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 25 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 130 US$/natt.

Priceline
  • Pool
  • Restaurang
Novotel Athenes(Aten)
Priceline
  • Fri parkering
Omdömet skrevs 29 november 2017

Plaka hotell ligger på gångavstånd från Monastiraki tunnelbanestation, och hit kommer du direkt utan byten till och från flygplatsen. Trots närliggande gator och torg är Plaka hotell föredömligt tyst och lugnt, en liten oas att dra sig tillbaka till efter dagens utflyktsmål, och där man erbjuds gratis kaffe/the och kex i den trevliga matsalen eller en vilsam utsikt från takterassen. Baren på takterassen öppnar runt kl. 17.30 och har öppet fram till midnatt. Där har man en enastående utsikt mot Akropolisklippan!
Det är gångavstånd till Syntagmatorget och till de mysiga restaurangerna i de små gränderna ovanför hotell Plaka, också de med utsikt mot Akropolisklippan.
Sängarna är fasta och sköna, rummet var trevligt och badrummet var fräscht med bra tryck i duschen. Frukostbuffén hade ett varierat utbud och åts i den ljusa och trevliga matsalen med stora fönster.
Personalen var serviceinriktad och hjälpsam. Här kan jag bo igen!

Tips för att välja rum: Ett rum med utsikt mot Akropolis!
  • Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack Agneta L
Omdömet skrevs 12 augusti 2014

Det här hotellet har ett mycket bra läge, med nära till allt.
Standarden på rummen känns som 80-tal och är i mina ögon ganska ful.
Lite slitet, men rent. Badrum modell vanlig lägenhet.
Sovkomforten var bra.
Frukosten var medioker och jag skulle avstå att äta den.
Servicen var inte otrevlig, men endast en funktion för att få nyckeln ungefär.
Kort sagt: behöver man någonstans att sova är det ok - men inte mer.
Jag kommer inte bo här igen och skulle inte rekommendera det för annat än möjligen läget.

• Bodde här: juli 2014, reste som ett par
2  Tack Pin_Ball_Paul
Omdömet skrevs 5 november 2012

Tillbaka på Plaka Hotel efter 1,5 år. Hotellet är fortfarande lika bra, takterrassen med sin enkla lilla bar och fantastiska utsikt mot Acropolis och Lycavittos är lika intagande. Personalen är lika trevlig och hjälpsam som förr och kvaliteten på frukosten står sig och urvalet är mer än nog för min del. Krisen i Grekland har dock gjort att det numera finns fler tiggare efter vägen från flygbussen, men så är det till alla hotell. Vi funderar redan på nästa resa till Athen. Hotellvalet är självklart. Det här är det bästa hotellet vi bott på i Athen.

• Bodde här: november 2012, reste som ett par
2  Tack Finnfara
Omdömet skrevs 21 oktober 2012

Mycket bra läge. Bra frukost och dessutom kaffe och te tillgängligt gratis hela tiden.
Trevlig värdinna informerade gästerna och hjälpte dem individuellt på många språk med researrangemang och sightseeingtips .Fantastisk utsikt från takterrass. Gångavstånd från tunnelbanestationen Monastiraki.

• Bodde här: oktober 2012, reste som ett par
2  Tack Olof323
Omdömet skrevs 10 juli 2012

Ett fräscht litet hotell mitt i Plaka området, gångavstånd till alla souvenirbutiker och småtavernor i Monastiraki bla samt 7 minuter från Syntagma torget och den mer modernare sidan av stan.
Rummen något små men funktionella, med den fantastiska utsikten mot Akropolis berget och Parthenon templet som ståtligt visar upp sig. Man sover gärna med gardinen öppen för att insupa varje sekund av det härliga templet som lyser upp i nattmörkret.
Mycket bra frukost med massa härligheter samt en grekisk hörna.
Roofgarden lite tunn men vill man bara njuta av usikten så är det jättetrevligt.

Tips för att välja rum: Ju högre upp rummet är destobättre utsikt, be att få rum mot Akropolis
  • Bodde här: augusti 2011, reste med vänner
3  Tack Vasso J