“Om du behöver sova”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Plaka Hotel
Rankad som nummer 11 av 282 hotell i Aten
Omdömet skrevs augusti 12 2014

Det här hotellet har ett mycket bra läge, med nära till allt.
Standarden på rummen känns som 80-tal och är i mina ögon ganska ful.
Lite slitet, men rent. Badrum modell vanlig lägenhet.
Sovkomforten var bra.
Frukosten var medioker och jag skulle avstå att äta den.
Servicen var inte otrevlig, men endast en funktion för att få nyckeln ungefär.
Kort sagt: behöver man någonstans att sova är det ok - men inte mer.
Jag kommer inte bo här igen och skulle inte rekommendera det för annat än möjligen läget.

• Bodde här: Juli 2014, reste som ett par
2  Tack Pin_Ball_Paul

Omdömet skrevs november 5 2012

Tillbaka på Plaka Hotel efter 1,5 år. Hotellet är fortfarande lika bra, takterrassen med sin enkla lilla bar och fantastiska utsikt mot Acropolis och Lycavittos är lika intagande. Personalen är lika trevlig och hjälpsam som förr och kvaliteten på frukosten står sig och urvalet är mer än nog för min del. Krisen i Grekland har dock gjort att det numera finns fler tiggare efter vägen från flygbussen, men så är det till alla hotell. Vi funderar redan på nästa resa till Athen. Hotellvalet är självklart. Det här är det bästa hotellet vi bott på i Athen.

• Bodde här: November 2012, reste som ett par
2  Tack Finnfara
Omdömet skrevs oktober 21 2012

Mycket bra läge. Bra frukost och dessutom kaffe och te tillgängligt gratis hela tiden.
Trevlig värdinna informerade gästerna och hjälpte dem individuellt på många språk med researrangemang och sightseeingtips .Fantastisk utsikt från takterrass. Gångavstånd från tunnelbanestationen Monastiraki.

• Bodde här: Oktober 2012, reste som ett par
2  Tack Olof323
Omdömet skrevs juli 10 2012

Ett fräscht litet hotell mitt i Plaka området, gångavstånd till alla souvenirbutiker och småtavernor i Monastiraki bla samt 7 minuter från Syntagma torget och den mer modernare sidan av stan.
Rummen något små men funktionella, med den fantastiska utsikten mot Akropolis berget och Parthenon templet som ståtligt visar upp sig. Man sover gärna med gardinen öppen för att insupa varje sekund av det härliga templet som lyser upp i nattmörkret.
Mycket bra frukost med massa härligheter samt en grekisk hörna.
Roofgarden lite tunn men vill man bara njuta av usikten så är det jättetrevligt.

Tips för att välja rum: Ju högre upp rummet är destobättre utsikt, be att få rum mot Akropolis
  • Bodde här: Augusti 2011, reste med vänner
3  Tack Vasso J
Omdömet skrevs juni 23 2011

Plaka Hotel har ett perfekt läge i Athen, ca 500 meter från flygbussen på Syntagma och lika långt till Monasteraki tunnelbanestation med direktlinje till flygplatsen. Hotellet är rent och snyggt, frukosten mer än tillräcklig vad gäller att välja på. Baren är något enkel, men fullt tillräcklig för en eller ett par drinkar och under sommarsäsongen flyttar baren upp på taket och då räcker det med utsikten mot Lykabettos och Akropolis. Vi kommer gärna tillbaka till detta lilla fina lugna hotell med gångavstånd till många sevärdheter och fina tavernor.
Leonidas

• Bodde här: April 2011, reste som ett par
Tack Finnfara
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Atenhotell
Thissio/Makriyanni
Nr 15 av 282 i Aten
1 562 omdömen
Electra Palace Athens
Visa priser

Besökt Plaka Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Plaka Hotel

Adress: 7, Kapnikareas street and corner of Mitropoleos | Plaka / Acropolis / Syntagma / Monastiraki, Aten 105 56, Grekland
Region: Grekland > Attica > Aten > Plaka
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 7 av Familjehotell i Aten
Nr 7 av Romantiska hotell i Aten
Nr 10 av Lyxhotell i Aten
Nr 11 av Affärshotell i Aten
Prisklass: 639 kr - 3 386 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Plaka Hotel 4*
Antal rum: 67
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Ctrip TA, Expedia, TripOnline SA, Hotelopia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Plaka Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Athens Hotel Plaka
Plaka Hotel Athens

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?