Omdömet skrevs 31 december 2017

Bra läge nära Plaka, Akropolis, museet m.m. Trevliga kvarter med bazaar, marknader för grönsak, frukter, fisk, kött etc. Trevlig och hjälpsam personal. Vacker utsikt över Akropolis, särskilt när det var upplyst under kvällen.

Rumstips: Med utsikt över Akropolis
Datum för vistelsen: december 2017
Tack Louise F
Omdömet skrevs 14 maj 2017

Hotellet ligger vid den stora centrala marknaden med prunkande fruktstånd utanför dörren. Rent o snyggt o mycket vänlig personal. vi hade bokat genom booking.com, då får man "ekonomirummen" på 1:a till 3:dje våningen. Från 4:e eller 5:e ser man Akropolis. Från takterrassen har man strålande utsikt. Baren där uppe var inte öppen än, men bord o stolar fanns. I Psirri, som är mycket nära, finns massor av mysiga restauranger. Taxi hit från flygplatsen har fast pris €38 eller €41, men man måste stå i taxikön på flygplatsen. Aten är en mysig stad! Vi rekommenderar er att åka hit!

Rumstips: Mot marknadsplatsen (norr) kan det vara störande på vardagar. De första våningarna mot söder ser in i en vägg, högre upp ser man Akropolis!
Datum för vistelsen: april 2017
Tack An E
Omdömet skrevs 9 mars 2016

Hotellet ligger jättebra i hjärtat av Aten. Vi vaknade till en utsikt över Akropolis, vilket känns som en lyx. Vi använde inte kollektivtrafiken en enda dag, utan gick var vi än skulle.
Personalen är fantastiska! Trevliga och professionella!
Rummet var modernt, fräscht och hade bra storlek.
Priset var mycket bra, passade vår budget utmärkt!
Frukosten var toppen med mycket färska frukter och grönsaker plus både varmt och kallt.
Toppenhotell på alla sätt och vis.

Rumstips: Utsikt mot Akropolis! Den sidan är väldigt tyst (till skillnad mot rummen mot torget)
Datum för vistelsen: mars 2016
Tack Malin F
Omdömet skrevs 11 oktober 2015 från mobil enhet

Vi bor här nu, har tre av fem nätter kvar. Vi är mycket nöjda. Hotellet i sig är inte superfräscht, men det ligger väldigt bra till. Finns massor av trevliga restauranger i närheten. Vi ser Parthenon från vårt fönster, det tar inte mer än 15 minuter att gå till Akropolis. Frukosten är ok, finns både varmt och kallt att välja bland. Personalen på frukosten och i receptionen är mycket trevliga. Alldeles utanför entrén pågår under dagarna en grönsaksmarknad.

Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack UlrikaS3
Omdömet skrevs 14 augusti 2015 från mobil enhet

Ett fräsch och centralt hotell nära till det mesta i Aten. Mysig takterrass med bar och utsikt över Akropolis. Rena och fräscha rum och okej frukost. Kolla upp restauranger precis i närheten då det finns ett antal kanonställen!

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack myller87