Omdömet skrevs 4 januari 2014

Kan varmt rekommendera detta hotell som har en fin strand, hög standard på boendet och servicenivå. Det var en del mindre pågående ombyggnadsarbeten som inte var störande på något sätt men hotell ledningen kompenserade med en trerättersmeny för mig och min fästmö på den alldeles utmärkta resturangen som fanns på området samt en 2* 60 min Spabehandling. Bodde i en poolvilla som vi var mycket nöjda med. Vi återkommer gärna.

Tips för att välja rum: Poolvillan är ett utmärkt val då man kan vara lite för sig själv och koppla av vid poolen.
  • Bodde här: november 2013, reste som ett par
1  Tack Makemeglad
SALA_Samui_GM, General Manager på SALA Samui Choengmon Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2014

Hej "makemeglad" !

Tack for er vanliga kommentar pa Triapdvisor. Vi hade en del underhallsarbete i November, -vilket man oundvikligen behover gora ibland, och vi ar ytterst tacksamma for er forstaende installning, och det glader oss att lasa att ni hade en bra semester, och onskar er hjartligt valkomna tillbaka,

Med vanliga halsningar,

Dick Simarro
GM, SALA Samui Resort & Spa

Omdömet skrevs 23 mars 2013

Bästa hotellupplevelsen någonsin! Perfektion in i minsta detalj. Vackra miljöer, rent och fräscht, underbar personal, fantastiska rum, superfin strand! Har inte nog med superlativ för detta resort! Värt ett besök oavsett om du reser i par, familj, med vänner eller i annan konstellation.

• Bodde här: mars 2013
1  Tack SofiaHStockholm
Omdömet skrevs 18 februari 2013

Ett otroligt fint ställe med topp service rakt igenom! Alla som jobbade på hotellet var verkligen hjälpsamma, trevliga och professionella. Vi fick verkligen valuta för pengarna. Fantastiskt fint boende som städades 2 ggr om dagen! Detta var första gången vi åkte till Sala Samui men det var definitivt inte den sista. Vi kan varmt rekommendera detta hotell som bl.a har en frukostbuffé utöver det vanliga:-)

Daniel, Adriana o Alicia

• Bodde här: januari 2013, reste med familjen
Tack Daniel L
Omdömet skrevs 19 juni 2012

Underbart ställe på en lugn och familjevänlig strand! Poolområde var klara favoriten! Dock väldigt dyrt vilket gjorde att man inte kunde stanna en längre tid.

Bodde här: februari 2012, reste med familjen
Tack Julia W
SALA_Samui_GM, General Manager på SALA Samui Choengmon Beach Resort, svarade på det här omdömetSvarade 20 juni 2012

Hej signatur "Julia W"

Tack for din positiva recension av SALA Samui, och vi ar glada att ni uppskattade hotellet. Ett litet tips, ar att aka till Koh Samui under lagsasongen, fran April-Oktober, da vadret fortfarande ar riktigt bra och priserna vasentligt lagre,

Med vanliga halsningar

Dick Simarro
General Manager
SALA Samui Resort & Spa

Omdömet skrevs 27 april 2012

Sala Hotellen är underbara. Men efter att ha bott på Sala Phuket 3 gånger tidigare så är det svårt att inte jämföra de två hotellen. Servicen och lugnet är ett snäpp högre på Sala Phuket. Men bortsett från det så är Sala Samui helt underbart.

Hotellet och rummen är fräscha och bekväma. Sängarna är sköna. Man är väldigt privat. Vi hade bokat ett Balcony room men blev uppgraderade och fick en Private villa, väldigt mysigt rum och härligt med egen pool. Även om jag gillar att hänga vid stranden och den stora poolen mer, så kan det vara trevligt att hänga själva också.

Maten är god. Härlig frukostbuffe, och du kan beställa ala carte också.
Hotellet är snyggt och allt i inredningen skulle jag vilja ha hemma.

Vill man lägga extra pengar på ett hotell så rekommenderar jag lätt alla att bo på Sala Samui.

• Bodde här: februari 2012, reste som ett par
Tack Dson