Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (1 118)
Filtrera omdömen
1 118 resultat
Medlemsbetyg
574
390
111
27
16
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
574
390
111
27
16
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
27 av 1 118 omdömen
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Ett hotell/lägenhetshotell där vi hade en lägenhet i två veckor. Bra och lugnt läge. Mycket serviceinriktad personal och rent. Lokalbussar som avgick direkt utanför entrén. Bra buffé med olika teman varje kväll. Litet men bra spa med duktig massös: Johanna. Fin liten trädgård med hisnande havsutsikt.

  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack KickiVarberg
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ArciliaMartin, Manager på Golden Residence, svarade på det här omdömetSvarade 29 maj 2017
Google-översättning

I truly apologize for not being able to reply in the same language.

We are sincerely glad to receive your kind review regarding your stay in our Hotel and are very happy that we had the opportunity to leave you such positive experiences. Please be sure that we’ll always keep all our efforts to surpass our guest’s needs to remain your Hotel choice in Madeira!

Looking forward to the pleasure of welcoming you back at the Golden Residence Hotel, we remain with best regards from the Sunny Island of Madeira.

Arcília Martin
Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 8 januari 2017 från mobil enhet

Bodde 2 vuxna och 2 tonåringar i block B. Hotellområdet är väldigt fint med utsikt över en strand och en havsklippa. Hotellet modernt och mycket fräscht. 2 rum med vars en bred bäddsoffa för barnen, sovrum med skön dubbelsäng och ingång till badrum samt ett pentry med micro, 2 plattor, vattenkokare och allt annat som behövs. Frukosten med snabb och vänlig service var fem stjärnor. Dessutom omelett varannan dag. (Övriga dagar stekt ägg på samma plats.) Frukostchefen hade full koll, var väldigt serviceminded, och frukosten varierades något varje dag med plus för frukt och kakor. Variationen av 4 pålägg kunde varit större, men ett par goda ostar kompenserade för detta. Vi hade egen surf för telefoner etc, men använde trådlös wifi och hade inga problem utan den höll hög hastighet även i rummet.

Åt inte i restaurangen på kvällarna då priset på 24,50 för en buffé var lite högt tyckte vi. Inget avdrag för tonåringar. Speciella jul- och nyårsbufféer prissattes betydligt högre. Käkade våfflor med glass för 3,5 euro samt kaffe för 1,5 vilket rekommenderas.

Vi hade hyrbil hela tiden så vi upplevde inget avstånd till Funchal.

Sammanfattningsvis var upplevelsen av hotellet väldigt nära full poäng. Förutom det som nämnts hade följande krävts för fem poäng:
1. Uppvärmd utomhuspool (dagstemperaturen på 20-22 grader möjliggjorde bad, men 19 (17?) grader i poolen var för kallt)
2. Mer aktiviteter på hotellet. Biljard för 5 euro/h var det enda, förutom fin inomhuspool, som fanns.
3. Safe och parkering borde ingå, om man som vi betalat bra med pengar 6 mån i förväg, utan extra kostnad. Betalade 700 kr för detta för 2 veckor. En skitsumma som bara irriterade.
4. Något högre service i receptionen. Inte alltid vänligaste stället på hotellet. Ett smile kostar inte extra.
5. Städningen varierade och var beroende på vem som utförde den. Från perfekt till mindre bra.
6. Kvinnan i familjen störde sig på hur badrummet var planerat. En make-up spegel funkade om man var 1,4 m lång och det saknades påfyllning av schampo och servetter. Samt fler hyllor så inte allt behövde stå och bli blött runt vasken.

Med allt detta sagt tror jag det är svårt att hitta bättre hotell i denna klassen i Funchal. Vi hade tur då vi bokade utan att känna till något om hotell på Madeira. Och vi kommer mer än gärna tillbaka. Extra plus till tjejen och killen som gjorde omelett, frukostchefen, receptionschefen och tjejen från Kina i frukosten som inte pratade portugisiska och killen där från Venezuela. Alla väldigt serviceminded! Tack för en fin vistelse som ni gjorde extra fin.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
1  Tack Nisse B
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ArciliaMartin, Manager på Golden Residence, svarade på det här omdömetSvarade 12 januari 2017
Google-översättning

It was definitely a great pleasure to receive your review regarding your stay at the Golden Residence Hotel.

Thank you for your comments which are most valued to us, based on them we will always keep our efforts to improve.

On behalf of the Golden Residence Hotel team, I hope we have the pleasure of welcoming you back in a near future.

In the meantime we remain with best regards from the sunny Madeira Island.

Arcília Martin
Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 24 oktober 2016

Dålig service i receptionen, dålig mat som dessutom är ganska dyr, dåliga hårda sängar. Vi bodde i hus A. En enda hiss som man ständigt fick vänta på och långt att gå till pool och relax.
Bra städning och fräscht hotell i övrigt.

Tips för att välja rum: Välj Chuset. Bäst utsikt och nära till pool och restaurang.
  • Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Service
1  Tack Joakim M
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ArciliaMartin, Manager på Golden Residence, svarade på det här omdömetSvarade 8 maj 2017
Google-översättning

Thank you very much for having chosen the Golden Residence Hotel for your stay in Madeira. I truly apologize for not being able to reply in the same language.

We have taken due note of your comments and will do our outmost to improve on the issues mentioned.

We sincerely hope that you will take our reply in consideration and give us the pleasure of welcoming you back in a not too distant future.

Best regards,

Arcília Martin
Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 mars 2016 från mobil enhet

Vi hade två stora rum och dito badrum samt pentry och balkong. Hårda men bra sängar. Två sköna soffor.
Extremt tyst och lugnt. Bra service.
Bra restaurang med stor buffe'. Snabb WiFi i begränsade utrymmen men man blev utloggad stup i kvarten.

Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Ake W
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ArciliaMartin, Gerente på Golden Residence, svarade på det här omdömetSvarade 18 maj 2016
Google-översättning

I truly apologize for not being able to reply in the same language.

It was with great pleasure that we have acknowledge your comment about your stay at the Golden Residence Hotel and we thank you for having shared it with TripAdvisor readers.

We are very happy to know that we could bring you comfort while with us.

Sincerely hoping that you consider our Hotel for your next holidays, we remain wishing you best regards.

Arcília Martin
Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 28 januari 2016 från mobil enhet

Rent och snyggt och trevlig personal. Bra rum men för hårda sängar. Skulle kunna vara wi-fi på rummet och inte bara i wi-fi zon. Frukosten var jättebra. Perfekt kommunikation med buss till Funchal. Bra promenadområde längs stranden var också något som uppskattades.

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack Filip K
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ArciliaMartin, Gerente på Golden Residence, svarade på det här omdömetSvarade 18 maj 2016
Google-översättning

I truly apologize for not being able to reply in the same language.

Thank you for your comments which are most valued to us, based on them we will always keep our efforts to improve.

Concerning the Wi-Fi, kindly note that we will have this service in every room and throught out the hotel, free of charge, in a short term.

We sincerely hope that you will take our reply in consideration and give us the pleasure of welcoming you back in a not too distant future.

Kind regards,

Arcília Martin
Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen