“Gott kött”

Kök: Europeiskt, Matställe, Portugisiskt, Café
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 10 juli 2018

Åt på Leenos två gånger under min semester på Madeira. Prövade både kött på sten och grillspettet. Båda rätterna mycket goda.
Kött på sten är underhållande då man själv får steka sitt kött. Kan stänka lite men det var det värt. Man får dessutom mycket kött! 250-300g.
Grillspettet har god smak, mört och saftigt.

Väl vårt ett besök. Men boka bord!

Tack erikmG4061FH
Lino A, Owner på Leeno's Bar & Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2018

Hi Erik,

Thank you for your kind words and review. We are glad you could not fault the experience. Come back again soon, we'll be waiting.

Obrigado.

Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

Försökte boka bord några dagar innan besöket. Då kommer man till deras externa internetbokning som inte är hjälpsam eller trevlig. De svarar inte ens med rätt namn på personen som försöker boka, repetitivt. Slutade med att vi bestämde oss för att inte ens gå dit då det fanns många andra trevliga restauranger att besöka i Funchal.

Tack ThomasR4598
Lino A, Owner på Leeno's Bar & Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 7 juli 2018

Dear Thomas R.

First of all we thank you for taking the time to write this review, although we regret that you given us a terrible score, only because our reservation team has replied to you with a wrong/misspelled name. In their 2nd e-mail they have replied to you with the correct name and apologizing for the mistake. Unfortunately you have decided not to visit our restaurant (because of this?).

We do hope you enjoyed your stay on Madeira Island.

All the best.

Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

God mat, vi åt steak on stone och espetada. Suveränt gott kött. Kyparen trevlig. Rött vin till det (generösa glas). Efterrätten bestod av chokladmousse som smaka bra. Vi blev proppmätta.
Det enda lilla minus var att lokalen blev mycket osig och varm då många åt steak on stone. Hade helst suttit utomhus men fanns inte plats just den kvällen. Boka bord!
Vi kommer gärna tillbaks.

Tack iffiw
Lino A, Owner på Leeno's Bar & Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 2 juli 2018

Dear guests,

Thank you so much for your kind words. We hope that you will visit Funchal (Madeira) again soon and have more great experiences (plus that we can be also a small part of that experience).

Obrigado!

Omdömet skrevs 23 april 2018

Har nu varit på Madeira 5 gånger under 4 år och under den tiden har det blivit 8 besök hos Leenos. Underbart ställe om man gillar kött. Se till att vara riktigt hungrig när du går hit då det är stora portioner. Och se till att boka bord, det är ofta fullt.

Tack Lennart D
Lino A, Owner på Leeno's Bar & Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 27 april 2018

Hi Lennart,

We thank you very much for your kind words. Our goal is to continue our service and even improve if possible, so that our returning clients can have new experiences and enjoy more. Looking forward in welcoming you back again.

Obrigado!

Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

Var här en kväll, tips från hotellet. Mycket folk på restaurangen så förboka bord är bra. Min sallad var helt ok förutom att tomaterna var lite gröna. Min mammas skaldjurssallad var inget vidare. Bläckfisk som var stenhård. Trevlig personal!

Tack Karin J
Lino A, Owner på Leeno's Bar & Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 27 mars 2018

Dear Karin, thank you for your review. We appreciate the effort in giving us input on the plus and cons, so that we can try to improve. Your smile and kindness as well your satisfaction are the reward for our whole team. Obrigado!

Resenärer som tittade på Leeno's Bar & Restaurant tittade också på

Funchal, Madeira

Besökt Leeno's Bar & Restaurant? Berätta vad du tyckte!