“Grillrestaurang”

La Vaca Negra
Rankad som nr 4 av 739 Restauranger i Funchal
Kök: Argentinskt
Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

En restauran som är lätt att missa då den ligger på en mindre gata och att lokalen ser liten och enkel ut. Om man gillar grillat kött så är det det ett perfekt ställe. Vi åt hamburgare och delade på en tallrik med olika typer av kött. Grillas i lokalen över öppen eld. Tre olika såser ingick men sallad fick man köpa till. Personalen var snabb och serviceinriktad. Man kan behöva boka bord.

Datum för besöket: mars 2018
Tack 624pern

Omdömet skrevs 21 februari 2018 från mobil enhet

Läst alla omdömen och bestämt oss att boka bord. Köttet var gott,de små pirogerna till förrätt likaså - beställ inte med "spicy meat" om inte du är född i Indien, så starkt kryddade att tårarna bara sprutar. Servicen var också bra. Mega stor T-bone för 52 evro delade vi på tre personer och blev övermätta.
Tycker man om kött då är det ett ställe för en, definitivt.

Datum för besöket: februari 2018
Tack Vera F
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Väldigt god mat. Trevlig personal och personalen beskrev maten väldigt bra och förklarade vad allting va. Rekommenderar starkt! Värt pengarna, kommer gå hit fler gånger!

Datum för besöket: februari 2018
1  Tack lisawilhelmsson
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Stekhus med bra kött. Varken espada, bacalhao eller annan fisk finns på menyn utan man får välja mellan rumpstek, entrecote, sirloin etc

Datum för besöket: januari 2018
Tack ulma42
Omdömet skrevs 19 januari 2018 från mobil enhet

Hann knappt sätta oss ner innan vi förväntades göra våra val. Kändes stressigt, och långt ifrån proffsigt. På en kritad griffeltavla fanns 5 förslag. Frågade vad det 1:a var. Finns inte, blev svaret. Frågade vad det 2:a var. Finns inte blev svaret. (Normalt brukar matställen sudda bort det som inte finns.) Övergick till menyn på träplatta. Valde mixed grill. Vi var tvungna att båda välja samma stekgrad. Köttbitarna var av mycket skiftande kvalité. Filén utmärkt. Andra bitar bara ok. De sämsta torra, smakade inget och var svårtuggade. Allt kött var för salt i min smak. Sallad fick man köpa extra. Dock ingick en liten bakad potatis i priset, 15,50€ p.p. Vinet, Urze, var bra. Men här fick man inte den ekologiska sorten, som säljs i Sverige. Gatan utanför stället var accelerationsträcka för allehanda fartdårar. Därför bäst att sitta inne. Vårat favoritställe, "Jardin das Flores" i Funchal är inte alls lika uppskattat av Tripadvisors uteätare. Plats 309.

Datum för besöket: januari 2018
Tack Martez

Resenärer som tittade på La Vaca Negra tittade också på

Besökt La Vaca Negra? Berätta vad du tyckte!