5 personer tittar på det här hotellet
Agoda.com
Priceline221 US$
Official Hotel221 US$
Omdömet skrevs 21 april 2019 från mobil enhet

Ett helt fantastiskt hotell! Här finns allt: flera restauranger att välja mellan, en stor och nyttig frukostbuffé men (nästan) framför allt; en underbar trädgård med träd och växter från jordens alla hörn. Perfekt service, vänlig personal och rent och snyggt. Rekommenderas!

Datum för vistelsen: april 2019
1  Tack torsteno992
AlexandreE471, Rooms Division Manager på The Residence, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2019

Dear torsteno992,

Thank you very much for your recommendation! We are delighted to read your words of satisfaction and we greatly appreciate that you took the time to write them, as our guests’ satisfaction is our main priority. We truly hope to welcome you back for another wonderful stay!

Omdömet skrevs 8 februari 2019

Första gången på Residence efter att ha bott på Porto Mare, tillhörande samma komplex Vila Porto Mare, många gånger. Till vår förtjusning håller Residence samma höga standard som Porto Mare. Vi hade en enrumslägenhet, med utsikt över den vackra trädgården och över havet, mycket komfortabel. Daglig städning utmärkt utförd, trevlig och hjälpsam personal. Bra utbud av barer och restauranger som Residence delar med de två andra hotell som tillhör komplexet.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Alexandru48
AlexandreE471, Rooms Division Manager på The Residence, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2019

Dear Alexandru48,

Thank you for your kind review. It was a great pleasure to welcome you to The Residence and we were pleased to hear that you had a delightful stay with us. We hope to see you again in Madeira.

Omdömet skrevs 6 januari 2019 från mobil enhet

Var på detta Lägenhetshotell över julen. Trivdes jättebra. En rymlig och fräsch tvårumslägenhet med havsutsikt och balkong. Två badrum men "bara" en toalett, helt ok.
Superskön säng och det är vi inte bortskämda med när vi bott på en del tidigare hotell. Lite snurrigt att hitta på hotellet från insidan eftersom det är ihopbyggt med Porto Mare och Eden Mar. Många gångar och hissar men det gick bra.
200 meter bort finns Pingo Doce, en livsmedelsbutik som hade det mesta. Hotell-Bussen ner till Funchal, 2,5 km, gick flera gånger per dag och den var gratis.
Hyrde bil i tre dagar och det var väl värda pengar. Valde en dieselbil då de skulle vara bättre i dessa branter som är Madeira. Personalen var jättetrevlig och städningen var mycket bra. Vi kommer gärna tillbaka.

Datum för vistelsen: december 2018
1  Tack SusanLen
AlexandreE471, Rooms Division Manager på The Residence, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2019

Dear SusanLen,

Thank you for your comments and we look forward to seeing you again!

Omdömet skrevs 29 oktober 2018 från mobil enhet

Väldigt fint hotell som ligger ihop med två andra hotell (Porto Mare och Eden Mar) i ett hotelloråde. Fantastisk och välskött trädgård samt flera pooler, både utomhus och inne. Bra hotellgym som kommer väl till pass när det regnar. Vi hade stort rum med breda, sköna sängar och ett litet pentry. Till rummet hörde lugn, privat uteplats. Riktigt bra frukostbuffé för bara 9 Euro. Snabb service och trevlig personal. Hotellet är väldigt lugnt och ligger bra till i Lido, men en bit från Funchal centrum. Precis nedanför hotellet finns ett trevligt havsbad, som även utnyttjas av lokalbefolkningen. Trevlig strandpromenad västerut men trist och mycket trafikerad gata ner mot Funchal och det tar ungefär 40 min att gå till centrum. Hotellet har dock gratisbussar till stan och tillbaka, några gånger om dagen. Eller ta stadsbussar, nr 1,2 och 4 till Funchal.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack frankwC5351RA
Omdömet skrevs 10 mars 2018

Vi åkte med dottern som hade ledigt för sportlov. Dyrt tyvärr, men det var bara att bita i det sura. Fantastiskt fint hotell. Mycket större än vi kunde drömma om. Tyvärr regnade det varje dag. Sol flera dagar men aldrig heldagar. Stora o fina ytor för de pooler som finns på området. Vi bodde så att vi hade altan och egen gräsplätt som delades med de andra få lägenheterna i närheten. Mycket tilltalande. Enormt stor tvårumslägenhet. Alla attiraljer som kunde tänkas behövas i köket (som vi aldrig använde). Två tv apparater (som vi aldrig använde) och två badrum, men bara en toalett.

Inomhuspoolen var mycket fin. Den gick att simma ut från. I utomhusmiljön låg en yacuzzi. Varmt i båda förstås. En stor och mycket fin utomhuspool i övrigt fanns också, men det var alldeles för kallt att bada i den. Det är för övrigt den på bilden som visas till vänster.

Servicen genom städning, servering, reception var alltigenom professionell, trevlig och som man kanske kan vänta sig på den här typen av hotell. Rent o fint framför allt.

Bättre gym än man är van vid. Löpband, crosstrainer, hantlar, bänkar och roddmaskiner. I gymmet fanns vattentapp som man kunde dricka från, vilket inte annars rekommenderas då vattnet är sådär.

På minussidan kan jag väl tycka att det är att man behöver betala för pingis, bangolf och bastu när hotellpriset är så pass högt. Kanske beror på att de blir av med racketar mm, vad vet jag. Bastun var kalasfin. Tom finnarna verkade nöjda:-)

Vi tog halvpension, dvs frukost och middag. Det var vi glada för av flera orsaker. Regnet... Det var inte läge att göra sig i ordning och gå ut o leta restaurang i Lido. Den andra anledning var att Buffén var bra. Olika teman varje dag. Buffé i storlek med ett bättre smörgåsbord. Till frukost lagades det omelett mm. Allt tänkbart fanns. Mycket vego och fisk. Efterrättsbordet med olika sorters bakverk, frukt, ost, glass gladde nog de flesta.

Nästan bara pensionärer där när vi var där. Helt ok, eller rättare sagt, skönt. Lugnt som aldrig förr...

En incident skedde, när vi beställde roomservice. Magåkomma. Väljer att inte göra något större sak av det då all annan man varit så bra. Professionellt skött. Bra korrespondens med personalen och de tog bort kostnaden för detta. Snyggt. Otur kan alla ha.

Jag kan varmt rekommendera en vistelse här

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Tompilompa
Alexandre E, Rooms Division Assistant på The Residence, svarade på det här omdömetSvarade 13 mars 2018

Dear Tompilompa,

We do hope you enjoyed your overall stay in Madeira Island. Sincere thanks for your feedback. We hope to welcome you back to Vila Porto Mare in the future.

Rooms Division Assistant