Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
18 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com
215 US$
Se erbjudande
Priceline215 US$
Expedia.com
Hotels.com
travelup.com
Orbitz.com
eDreams
Visa alla 15 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar genomsnittliga rumspriser, inklusive skatter och avgifter som är fastslagna och kända för våra partner och som betalas i samband med bokningen. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (4 300)
Filtrera omdömen
4 300 resultat
Medlemsbetyg
2 172
1 362
529
167
70
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
2 172
1 362
529
167
70
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
16 av 4 300 omdömen
Omdömet skrevs 2 november 2020

Vi såg verkligen fram emot att bo på detta stora och fina femstjärniga hotell, men ack så besvikna vi blev. Det var främst servicen som vi tyckte inte når upp till ett femstjärnigt hotell, men även en del nedgångna möbler och kvalitén på mat och dryck.

Det första av alla intryck som vi fick var när vi frågade i receptionen om två vinglas, en tallrik och en kniv till rummet för att fira vår bröllopsdag med en flaska vin och ost som vi hade köpt själva. Då fick vi till svar att det kan vi ordna, men det kostar er 5 euro, för det är hotellets roomservice. När vi gick ner till restaurangen och erbjöd att vi kunde ta upp allt själva bara vi fick dem, så blev svaret detsamma. Så det blev inga glas, tallrik eller kniv.

Vi hade bokat ett rum som skulle ha havsutsikt och vi fick ett rum med bukt och havsutsikt. Anledningen till att vi enbart ville ha havsutsikt var bl.a. för att vi ville ha ett så tyst rum som möjligt. Vi fick dock ett rum högt upp, vilket var bra.
Rummet var stort och med fin utsikt över Funchal, men balkongen var liten. Det fick bara plats med två stolar och ett kafébord.
Sängen var stor men rätt så hård och kuddarna var alldeles för höga och hårda.
Toaletten var också rymlig, men den dagliga städningen av rummet hade mer att önska. Enligt hotellet så skulle städningen dessutom vara extra noggrann nu i Covid-tider, men vi fann skräp på golvet när vi anlände och det kvarstod i tio dagar. Dessutom fick vi ringa en dag för att be städarna hämta våra blöta handdukar som låg på golvet och ge oss nya fräscha.

Det fanns inget kaffe eller te på rummet och heller inga vinglas, vilket är synd.

Frukosten var uppdelad i olika tider för att undvika så mycket trängsel som möjligt, men kom man efter nio så var det varje dag en lång kö. Så vi bestämde oss för att undvika det så gott det gick. Det fanns mycket att välja på frukosten, men tyvärr var maten inte alltid varm, juicerna var väldigt starka och söta och ibland var det tom fel juice i fel behållare.

Vi hade bokat golftider i förväg och fick vouchers till dessa i receptionen. Som tur var så dubbelcheckade vi dem, för det stämde inte med det vi hade bokat. Det gick att lösa, men ännu en miss i kommunikationen.

Det finns en parkering vid hotellet som kostar lite olika beroende på vilken tid på dygnet som man parkerar. Första två timmarna är gratis och därefter kostar det allt från 40 cent till 80 cent i timmen.

Poolområdet som ligger vid hotellet är otroligt fint och poolen är stor. Det finns också en stor fin pool nere vid havet och direkt tillgång till havsbad. Vet inte om poolerna var uppvärmda, men det kändes inte så.
Poolbaren vid hotellet serverar dryck och mat och det var ganska bra kvalitet på allt vi testade och personalen var snabba och vänliga.

Hotellet har också en SPA-avdelning och vi testade enbart den lilla inomhuspoolen då tyvärr alla basturna var avstängda pga covid. Synd att den informationen inte hade nåt oss innan vistelsen. Det finns också en större uppvärmd inomhuspool som vi testade en gång. Men då det är inomhus så blir det väldigt livat när barnen tjoar och tjimmar i den lokalen.

Hotellet har en Happy hour varje dag 18.00-19.00, men där var det inte helt tydligt för oss vad som ingick och inte. Det finns också underhållning flera kvällar i veckan vilket är trevligt.

För att kunna motsvara våra förväntningar för ett femstjärnigt hotell, så finns det alltså fortfarande mycket att förbättra. Men om ni inte bryr er så mycket om servicen, utan om härligt poolområde, stort rum och bra läge så kanske detta är ett hotell för er.

Datum för vistelsen: oktober 2020
    • Standard
    • Rum
    • Service
2  Tack HMPR
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från företaget:Svarade 12 november 2020
Google-översättning

Dear HMPR,
Thank you for taking the time to give us your opinion on your recent stay. Your opinion is essential for us to improve the service we offer our dear guests.
We would like to apologize for not been able to meet fully your expectations with your accommodation and our service.
We have taken immediate action when possible and we are working together with the housekeeping and maintenance teams to amplify the standard controls each accommodation is subjected to before the Guests' arrival, to prevent such inconveniences from happening in the future.
We would like to take this opportunity to inform that the indoor pools are heated and one of the outdoor is also heated, Nevertheless, sauna, steam bach and Turkish bath had to be closed following the instructions from the Regional Health and Sanity department.
We hope that you will give us another opportunity to host you and rebuild your trust in the future. It was a real pleasure for us to have you as our Guest at Pestana Carlton Madeira.
Kind regards,
Maria da Paz Garcia
Unit Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Det är tredje gången vi bor på detta hotell på 1,5 år. Vi har bott i både i rum med havsutsikt samt presidentsviten.
Hotellet är jättefint både inne och ute. Frukosten är riktigt bra med Prosecco varje morgon . Utsikten är jättefin både från rummen och poolbaren. I närheten ligger massor av härliga restauranger och öns bästs o billigaste pub 50 m från hotellet. Sedan jag påpekat att man bör få kaffe på rummet varje dag och inte bara ankomstdagen så har man börjat med detta. Annars missgynnas de som stannar längre. Det enda som är lite negativt är hårda sängar, men säger man till så lägger de tjocka täcken under lakanen vilket gör det betydligt bättre. Mitt tips är att de borde köpa in något tiotal riktiga bäddmadrasser ifall gästerna frågar efter det. Normalt sett så är detta standard på alla hotell. Personalen som fyller på schampo , kaffe mm är lite småslarviga emellanåt men det är inget stort problem. Två mycket duktiga medarbetare som jag gärna lyfter fram bland personalen där alla är duktiga är Lisbeth Albuquerque, Guest Service Manager och den mycket roliga och serviceinriktade killen i poolbaren Luis Quintal.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Restyp: Reste som ett par
2  Tack AndersJ570
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
GSMPCM, Guest Relations Manager på Pestana Carlton Madeira Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 28 augusti 2019
Google-översättning

Dear AndersJ570,
Thank you very much for your review in Tripadvisor about your stay at the Pestana Carlton Madeira Hotel.
Our aim is to ensure memorable holiday to all our guests. Therefore, we are very happy to read that you enjoyed a lovely stay, but sorry to hear that some departments have failed. Rest assured that we will do our best to improve.
It is a great pleasure to have you coming back and enjoying the great quality of service we are offering.
We also thank you very much for the kind words addressed to our members of staff which will serve as a motivation to keep the good work.
We hope sincerely to have another opportunity to host you in the near future again.
With kind regards,
Lisbeth Albuquerque
Guest Relations

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 3 juni 2019 från mobil enhet

Vi bokade resan till Madeira och tog bara ett hotel som verkade vara ok. Men vi blev glad överraskad när vi klev in på rummet.
Stor, fräsch och vilken utsikt!
God frukost och fin pool.
5/5. Skulle rekommendera det till alla!

Datum för vistelsen: juni 2019
Restyp: Reste som ett par
Tack Lamamike073
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
GSMPCM, Guest Relations Manager på Pestana Carlton Madeira Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 28 juni 2019
Google-översättning

Dear Lamamike073,
Thank you very much for your review. We are very glad to know that you have enjoyed your stay at the Carlton. We look forward to welcome you again in the near future. With kind regards,
Lisbeth Albuquerque
Guest Relations

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 26 april 2019

Vi hade presidentssviten i en vecka. Jättefin utsikt och bra möblerat. Dock har man bara undermadrass och ingen bäddmadrass vilket gör sängen hård. Detta påpekade vi och personalen löste detta snabbt med extra täcke under lakanen som gjorde det mjukare. Detta bör Pestana åtgärda då nästa alla finare hotell har en riktig bäddmadrass. Sen ingår bara kaffe på rummet första dagen vilket man lätt upplever som snålt. Detta bör ändras direkt då det är snålt mot andra hotell. Lägg hellre till ett lite högre pris men ta inte betalt för detta under tiden man bor där. Vi har i och för sig förhandlat till oss detta innan vi åkte ner.Frukosten är jättebra med ett stort utbud. Det är ngn typ av enklare underhållning varje dag på hotellet. Hotellet ligger jättefint. Poolbaren har ganska låg kvalitet på sin mat. 50 meter från hotellet ligger en jättebra pub med låga priser och fantastiska toastar.

Datum för vistelsen: april 2019
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Pestana Hotel Group
1  Tack AndersJ570
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
GSMPCM, Guest Relations Manager på Pestana Carlton Madeira Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2019
Google-översättning

Dear AndersJ570,
Thank you very much for spending your precious time on submitting your review about your stay at the Pestana Carlton Madeira Hotel.
You have had the best room in the hotel, our beautiful Presidential suite.
Good notice of your comments has been taken in consideration for future improvements.
We hope to have the opportunity to welcome you again in a near future.
With kind regards,
Lisbeth Albuquerque - Guest Relations

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 28 februari 2019 från mobil enhet

Detta lite slitna hotell har bra läge för promenad in till staden.
Rummen ok, bra städade.
Frukosten ok, ät ute med utsikt, men att äta där annars är ingen höjdare, det finns gott om fina, goda restauranger runt om.
Solområde med utsikt över havet

Datum för vistelsen: februari 2019
Restyp: Reste som ett par
1  Tack monicafE8545OA
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
GSMPCM, Guest Relations Manager på Pestana Carlton Madeira Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2019
Google-översättning

Dear monicafE8545OA,
Thank you very much for your recent stay at the Pestana Carlton Madeira and for submitting your comments about your stay with us.
Looking forward to welcome you again,
With kind regards,
Lisbeth Albuquerque - Guest Relations

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen