Omdömet skrevs 13 april 2017

Det rum vi hade var inte så märkvärdigt, inte så stort och med en liten balkong. Städning och renhållning är dock av högsta klass. Vi åt frukost och middag på hotellet och frukosten var snudd på 5* (av 5). Middagarna var lite mer varierade mellan 3* - 5* men det gick alltid att hitta nå´t som passade i alla fall.
De gemensamma utrymmena var stora och rätt ödsliga. Matsalen även den i största laget fast med en fin utsikt över poolen och hamnen/havet. Nackdelen med den fina utsikten var att när solen lyste in så blev man bländad + att det blev en aning svettigt.
Mycket trevlig och tillmötesgående personal överallt och där skulle man nästan kunna ge 6* (av 5). Ett ställe som vi gärna återvänder till.

Datum för vistelsen: april 2017
1  Tack agneman
FernandoA_Carrico, Gerente på Pestana Casino Park, svarade på det här omdömetSvarade 20 april 2017

Kära gäst "agneman",

Bara en kort anteckning tacka er för vistas på Pestana Casino Park Hotel och för att ta del av din dyrbara tid att dela din feedback om semesterupplevelse som vi noggrant har läst alla dina åsikter om vårt hotell och våra tjänster .Vi tackar dig för din önskemål och vi hoppas att få nöjet att ditt företag igen i en inte alltför avlägsen framtid.

Fernando Carriço

Omdömet skrevs 5 mars 2017 från mobil enhet

Bra hotell med utmärkt service. Frukosten bjuder på det mesta. Fin utsikt från matsalen. Karneval avslutningen på hotellet var magisk. Aldrig sett något liknande. Stora rum som städas varje dag. Många solstolar på hotellet nära poolen. Stan når man på 10 min promenad.

Datum för vistelsen: mars 2017
1  Tack Kiki N
FernandoA_Carrico, Gestor på Pestana Casino Park, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2017

Kära gäst Kiki N,

Bara en kort anteckning tacka er för vistas på Pestana Casino Park Hotel och för att ta del av din dyrbara tid att dela din feedback om semesterupplevelse med oss. Vi är mest glada att veta att du haft det och det skulle vara ett nöje att välkomna dig, när du bestämmer dig för att komma till Madeira.

Fernando Carriço

Omdömet skrevs 29 november 2016

Välkänt femstjärnigt hotell med världsberömd arkitektur såväl invändigt som i den blomsterrika trädgården och poolområdet med casinot som granne. Byggt för att klara stora evenemang vilket gör att frukostmatsalen tillika middagsrestaurang känns otrivsamt stor. Effektiv och vänlig personal utom i baren. Inomhuspool med två bastur, en ångbastu och en torrbastu. Läget är perfekt på en kulle ovanför hamnen och en stor park, lätt att komma ned till marinan och stadskärnan.
Håller det fortfarande måttet som femstjärnigt? Lite tveksamt, rummen är mycket lyhörda och jämfört med några andra nybyggda lyxhotell saknar det uppvärmd utomhuspool.
Läget förlåter det mesta.

Rumstips: Välj rum mot hav eller trädgård. I västerläge ser man mest ett stort nybygge med byggkranar.
Datum för vistelsen: november 2016
Tack Bengt T
josecarlos_fernandes, Gerente på Pestana Casino Park, svarade på det här omdömetSvarade 13 december 2016

Kära gäst Bengt T,

Omdömet skrevs 12 november 2016 från mobil enhet

Jättebra hotell. Trevlig personal. Bra område : nära till centrum. Bra mat . Jätte sköna sängar. Frukosten intas med en vackert horisont. Vackert planteringar. Hamnen ligger nedanför hotellet. Allt som allt allting var jätte bra.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack Judith K
josecarlos_fernandes, Gerente på Pestana Casino Park, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2016

Kära gäst Judith K,

Omdömet skrevs 26 september 2016 från mobil enhet

Perfekt beläget hotell i Funcal på vackra Madeira.
Frukosten intas med soluppgången i horisonten och havet som bakgrund och hamnen med lyxkryssare i framkant nedanför hotellet. Vackra träd och planteringar. Lugnt. Inga trafikljud. Promenadavstånd till centrum. Men ändå avskilt. Vänlig personal.

Datum för vistelsen: september 2016
Tack 56jeanettes
josecarlos_fernandes, Gerente på Pestana Casino Park, svarade på det här omdömetSvarade 18 oktober 2016

Kära gäst Jeanette S,