Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 27 april 2016

Helheten utmärkt. Typiskt hotell för charter- och gruppresenärer i den övre ändan av skalan. Dock inte lyx och inte helt nytt och fräscht i alla avseenden. Personalen alltid vänlig. Gratis WiFi som fungerade bra också i vårt rum.
Läget utmärkt med havsutsikt från balkongen och gångavstånd till Funchal. Många barer och restauranger i området (Lido) och också ett stort/nytt shoppingcenter.
Flera olika pooler - inom- och utomhus, uppvärmda och ouppvärmda.

Rumstips: Alla rum har havsutsikt. Men endel rum har klart bättre havsutsikt än andra..
Datum för vistelsen: mars 2016
1  Tack Barkii
Omdömet skrevs 21 november 2015 från mobil enhet

Vi hade bokat vår bröllopsresa här via Solresor. När vi kom fram fanns inget rum till oss och två sällskap till. Efter mycket om och men fick de fram ett rum till oss i det hotell vi bokat. Det var fel i hotellets bokningssystem. Vi fick dock kompensation i form av fri middag på hotellet och champagne på rummet. Det hade även gjort fint på rummet med rosenblad.

Porto bay är bra då det här finns 3 hotell i samma anläggning och som delar faciliteter med 4 pooler och flera bra restauranger att välja emellan.

Personalen var trevlig och hjälpsam.

Datum för vistelsen: november 2015
Tack safe_84
AnaTeresaMatos, Manager på Suite Hotel Eden Mar, svarade på det här omdömetSvarade 27 november 2015

Dear Guest,
I am very sorry that I can't reply in Swedish and we will have to trust the automatic translation of TripAdvisor.
Thank you for your stay at our Hotel and for your great review .
We are glad that you had a positive overall experience and hope to improve in order to avoid any future disappointments. See you soon!
Best Regards,
Ana Teresa Matos

Omdömet skrevs 31 december 2014

Blir alltid nöjd när man bor på Eden Mar. Trevlig och hjälpsam personal och fräscht överallt på hotellet. Imponerande att de lyckas hålla frukostbuffén (Atlantida) så fräsch med alla de människor som äter där var dag. Dock var inte rummets placering den bästa. Precis ovanför baren hördes all musik (men den slutade kl 23). Och balkongen fick ingen sol p g a palmerna utanför.

Datum för vistelsen: december 2014
Tack Sofie8101
AndreCaldeira, General Manager på Suite Hotel Eden Mar, svarade på det här omdömetSvarade 14 januari 2015

Dear Guest,

We are glad that you have enjoyed your stay with us as well as our breakfast buffet. We are sorry that the palm trees blocked the sun hopefully they will have outgrown on your next visit.

Best regards,

André Caldeira

Omdömet skrevs 4 september 2013

Blev nyligen medbjuden till Madeira av en kompis . Har aldrig varit där innan Hon hade bokat in oss på Hotel Eden Mar vilket var ett fantastiskt hotell . Vi hade en 2 rumslägenhet på tredje våningen med en fantastisk utsikt över Atlanten. Servisen var helt otrolig , de stadade varje dag , fyllde på med kaffe och mjölk varje dag . Det fanns speciella pool badlakan som de bytte varje dag . Vi hade bokat frukost med i resan och det var en fantastisk buffé med massor av god mat .. Trädgården imponerade mig enormt med alla otroliga växter . det fanns massor av palmer , blommor , bananträd. m.m som en tropisk skog , med tillgång till en massa olika pooler och jacuzzi . Det fanns även gym och spa på hotellet. Måste även säga att jag var mycket imponerad av deras hygien på hotellet speciellt i restaurangen på hotellet där frukosten serverades .har aldrig känt mig så upppassat och avslappnad som jag gjorde på detta hotell . .. Ger detta hotell det absolut bästa betyget .. Kommer definitivt att åka dit igen .

Rumstips: Lägenheterna vända mot havet var underbara . verkligen ro givande att vakna på morgonen och se ut över Atlanten
Datum för vistelsen: augusti 2013
Tack Lilian M
Omdömet skrevs 8 november 2012

Tillbringade en ganska mulen och regnig vecka i Madeira på Eden Mar. Vi trivdes bra på hotellet och hade ett fint rum med fantastisk havs- och poolutsikt. Vi hade tur att få rummet på femte våningen. Det hade varit ett rejält oväder innan vi anlände så tyvärr hade det regnat in i korridoren vilket gav ett lite sunkigt första intryck. Men rummet var fint och stort. Lite myror dock men det är sånt de har problem med förstod vi.

Frukosten var mycket bra. Det fanns champagne och färsk frukt, massor av bröd, musli, alla slags ägg, pålägg, grönsaker, korvar och jättegoda grillade tomater. men kaffet var inte alltid så gott.

Det är fin anläggning. Vacker trädgård, mycket plats vid poolerna. All personal är mycket serviceinriktad utan att vara påträngande. En dag vid poolbaren beställde jag en sallad som de hällt alldeles för mycket dressing på. Då påtalade vi det och barkillen strök salladen från notan direkt, utan krus. Vi testade även behandlingar på spa och var mycket nöjda med dem.

Läget på hotellet var bra - nära havet och inte så långt från olika restauranger. Men det är en bit från stan. Tyvärr går gratisbussen inte på kvällarna. Men det är å andra sidan inte så dyrt med taxi och bussarna går regelbundet. När vi kommer nästa gång hoppas vi att saltvattenbassängerna vid Lido-badet är renoverade för då skulle man kunna bada i havet också,

Rumstips: Välj ett rum högt uppe och se till att du inte har balkong bakom palmerna. Vårt rum låg i östra delen vilket gjorde att vi hade en fin solnedgång att titta på när vi laddade upp inför kvällen. Rummet 1504 som vi hade kan jag rekommendera.
Datum för vistelsen: november 2012
2  Tack 680petrae