“Fantastisk upplevelse. ”
Omdöme om Il Gallo d'Oro

Il Gallo d'Oro
Boka med
Il Gallo d'Oro har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 21 av 734 Restauranger i Funchal
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Affärsmöten
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Vi bokade in 6-rätters avsmakningsmenyn med tillhörande utvalda viner för att fira vår 30-åriga bröllopsdag. Vi hälsas välkomna och hovmästaren börjar med att gratulera oss och ber att få bjuda på ett glas champagne som en liten gratulation. Under hela måltiden kände vi oss väl omhändertagna av den ytterst trevliga personalen. Maten var en stor upplevelse. Vackert. Fantastiska smaker och god variation på rätterna. Vinerna matchade perfekt. Som avslutning bjöd de på en liten födelsedagstårta. Har man något att fira, blir man inte besviken om man väljer denna restaurang där personalen håller samma toppklass som maten.

Tack Lena W

Omdömet skrevs 3 januari 2017

Den 6-rätters meny som benämns Top Experience är, ihop med det vinpaket som erbjuds, en av de absolut bästa måltider jag ätit. Perfekt uppbyggd meny där smaker och kompositioner blir bättre och bättre för varje rätt som serveras. Vinpaketet med enbart portugisiska viner är mycket bra matchade med respektive rätt. Servicen avslappnad och professionell. Den stora lokalen är vackert dekorerad och bidrar till en helhetsupplevelse som gör att man gärna återvänder. Mycket bra klass på allt.

1  Tack Stefan058
Omdömet skrevs 28 december 2016

En av de bästa restauranger jag besökt. Maten utmärkt på alla sätt snyggt upplagd mycket välsmakande. Gott vin. En helt fantastisk personal mycket professionella. Stort tack för en underbar kväll.

Tack Robert W
Omdömet skrevs 15 oktober 2016 från mobil enhet

Vi valde 5 rätters menyn med vinpaket. Och herregud så nöjda vi var. Överraskande gott, fina uppläggningar och servicen var helt superb!

Tack SandraO1049
Omdömet skrevs 13 september 2016 från mobil enhet

Denna Michelin-krog lever upp till sin stjärna. Vi åt en fantastisk 5-rätters signatur-meny med tillhörande viner. Allt var vackert presenterat och perfekt tillagat. Kan verkligen rekommenderas!

Tack miaf300

Resenärer som tittade på Il Gallo d'Oro tittade också på

Funchal, Madeira

Besökt Il Gallo d'Oro? Berätta vad du tyckte!