Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Zaza B

Ett paradis.

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 14 nov. 2023
Ett underbart hotell på ett perfekt läge. Utomordentligt proffsiga receptionister, där en av killarna talade en utomordentlig svenska. Härligt. Tror han heter Filipe. Kommer åter 2024. Detta hotell kan varmt rekommenderas.
Datum för vistelsen: september 2023
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
Dalila Rodrigues, OwnerPestana Promenade, svarade på det här omdömet
Svarade 15 nov. 2023
Dear Mrs. Zaza B,

Thank you for your feedback on your stay at Pestana Promenade. We are pleased to hear that you enjoyed the experience and our team's dedicated, attentive, and professional service. Your comments make us proud and serve as an incentive for continuously improving our service and striving for excellence.

It was a great pleasure for us to welcome you as our Guest. We would like to thank you for staying at Pestana Promenade, and we look forward to welcoming you again soon.

Julio Marques

2 181 kr
2.1 km från Pestana Promenade
Visa fler hotell i Funchal
Omdömet skrevs 14 november 2023 från mobil enhet

Detta hotell blir min nästa vistelse på Madeira. Helt fantastiskt läge. Och så pålästa och uppdaterade hjältarna i receptionen är.
Jag kunde till och med prata svenska med en av personalen i receptionen.
Personen kunde många språk. Känns verkligen tryggt.

Datum för vistelsen: november 2023
Tack reinojonsson
Dalila Rodrigues, Owner på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 17 november 2023

Dear Reviewer,

Julio Marques
Hotel Manager

Omdömet skrevs 12 november 2022 från mobil enhet

Detta är ett helt okey hotell i Lidoområdet. Härliga omgivningar och precis vid strandpromenaden. Det är dock ingen charm alls på hotellet, långa korridorer och ganska o-charmigt. Mycket trevlig personal och supersnabb incheckning med bra information. De bjöd på Maderiavin till incheckningen. Frukosten är bra men lite stökig som vanligt på stora hotell, de har bubbelvin till frukosten Skön bubbelpool, och inomhuspool finns förutom de stora utomhuspoolerna.

Datum för vistelsen: november 2022
Tack jorgenhaa
Dalila Rodrigues, Owner på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 17 november 2022

Dear Mr. jorgenhaa,

On behalf of our entire team at Pestana Promenade, we would like to thank you for taking the time to provide us with your feedback. Your opinion is crucial for us to continuously improve in anticipating our Guests' needs, preferences, and expectations.

We were glad to hear that, overall, you enjoyed your stay at Pestana Promenade. At the same time, we would like to apologize for not fully meeting your expectations in some instances. We are sorry for any inconvenience caused. We have shared your comments with our teams to ensure that improvements will be made.

It was a real pleasure for us to have you as our Guest, and we hope you will give us another opportunity to welcoming you again at Pestana Promenade and regain your trust during your next visit.

Warm regards,
Joana Lima

Omdömet skrevs 4 november 2022 från mobil enhet

Bra hotell med havsutsikt. Fint poolområde med olika pooler och inomhuspool. Ligger i ”Lido” området vilket är ett utpräglat turistområde, med mycket restauranger och barer. Man kan enkelt gå in till centrala Funchal tar ca 20-30 minuter, alt går det bussar nära hotellet. Vi brukar gå in och ta taxi hem ( som är förhållandevis billigt)

Restauranger och gemensamma områden är ganska trista på hotellet och frukosten är under medel, men ok.

Datum för vistelsen: november 2022
Tack E863GBdavida
Dalila Rodrigues, Owner på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 8 november 2022

Dear Mr./Mrs. E863GBdavida,

We were delighted to hear that your recent stay at Pestana Promenade was delightful and that you thoroughly enjoyed your stay. Our team would like to thank you for your very kind feedback.

Many thanks for choosing Pestana Promenade for your holiday. We look forward to hosting you again soon at our hotel.

Kind regards,
Joana Lima

Omdömet skrevs 20 april 2022

Bokade med RCI-bytespoäng och vi fick en 4-bäddslägenhet med morgonsol och havsutsikt. Vi var nöjda med boendet då vi var ute på aktiviteter hela dagarna och kom tillbaka till en sval och skön lägenhet på kvällarna. Min 7-åriga son trivdes väldigt bra och ställde frågan när vi åkte hemåt: "När kommer vi hit igen?" Det är ju ett riktigt högt betyg på boendet. Vi lagde det mesta maten själva på kvällarna och frukost åt vi antingen inne i lägenheten eller ute på balkongen. Min sons önskan att inte äta/köpa frukost på hotellet. Kan varmt rekommendera hotellet. Min säng var lite för hård men hade kuddar att använda så det var inget problem ändå.

Datum för vistelsen: april 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med RCI
Tack Pia O
Dalila Rodrigues, Owner på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 5 maj 2022

Dear Mrs. Pia O,

On behalf of our entire team at Pestana Promenade, we would like to thank you for taking the time to provide us with your positive feedback. Your opinion is crucial for us to continue improving our service and anticipate our Guests' needs.

It was a real pleasure for us to have you as our Guest, and we look forward to welcoming you and your family again at Pestana Promenade.

Carlos Santos

Omdömet skrevs 14 december 2018

Hotellet ligger fint med fantastisk utsikt över havet och har ett vackert och stort poolområde och ett spa. Personalen överlag är trevliga och hjälpsamma.
Vårt rum var stort och den låg på baksidan av hotellet med sidovy över havet.
Vi firade bröllopsdag och rummet var dekorerat och vi bjöds på en flaska mousserande.
Tyvärr var både rummet och hotellet ganska nergånget och behöver rustas upp för att kunna nå till 4-stjärnig standard.
Lakanen och utemöblerna var trasiga, städnigen var bristfällig både på toaletten och i rummet. Ventilationen var högljudd även fast den inte var på. Det fanns rejäla märken i golvet av att man flyttat på sängen vid städning.
Vi saknade morgonrockar och bad dem i receptionen om att få dem och de lovade att lägga dem på rummet. De skulle även samtidigt se över ventilationen och städningen.
När vi återkom till rummet på eftermiddagen, så fanns det fortfarande inga morgonrockar, men städningen var åtgärdad och så även ventilationen. Så vi gick ner till receptionen igen och då fick vi morgonrockarna direkt.

Servicen i frukost- och poolrestautagen var inte bra och maten var inte av den kvalitet man förväntar sig av ett fyrtjärnigt hotell med dem priserna. Däremot var servicen i baren väldigt bra och det var trevligt med happy hour.

Skulle man åtgärda en del saker och se till at få bättre kvalitet och priser på maten, så kulle vi gärna återkomma till hotellet. Men som det är nu, så vill vi inte betala det priset per natt som tas ut nu.

Rumstips: Betala extra för att få ett rum högt upp och mot poolen så är det tystare än åt baksidan där man hör trafiken.
Datum för vistelsen: november 2018
Tack HMPR
GestorReview, General Manager på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2018

Hej HMPR,

Tack för att du tog dig tiden att dela med dig utav er senaste vistelse hos oss.
Våra gästers feedback är oerhört viktig för oss då vi på så vis kan utvecklas och se över rutiner för förbättring.

Hör gärna av dig inför en nästa vistelse så skall vi givetvis se till att allt är på plats. Vi beklagar såklart att så inte var fallet denna gången men hoppas att ni kan tänka er att ge oss en andra chans i framtiden.

Varmaste hälsningar,
Ricardo Assis