Omdömet skrevs 1 september 2015

Underbart hotell. Flera pooler, bubbelpooler, inomhuspool, gym. God mat, ja allt man kan önska av sin semester. Flygbussen ( 5 euro) stannar alldeles utanför hotellet. Lokalbussarna in till Centrum av Funchal går i tät trafik i närheten av hotellet. Supermercado Pingo Doce på andra sidan vägen.
Funkar bra att resa ensam, trevlig personal och trevliga gäster, mestadels engelsmän.

Datum för vistelsen: juli 2015
  • Restyp: Reste ensam
4  Tack Rosamaja
PestanaPromenade, Unit Supervisor på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 6 september 2015

Dear Guest

I would like to thank you for your most recent visit to Pestana Promenade Premium Ocean & Spa Resort.

Both I and this resourceness team could not be happier towards the wonderful review that you have shared in Trip advisor. Surely this will be of great help to future travelers inclined to visit us, however not yet assorted.

I sincerely hope to have the pleasure of your visit again in a near future, has we will be overwhelmed in being your hosts again for that occasion.

Respectfully Yours

Ricardo Assis
Unit Supervisor

Omdömet skrevs 6 april 2015 från mobil enhet

Vi är så väldigt nöjda med detta fantastiska hotell! Strålande service, rent och fräscht, fin frukostbuffé, bra rum. Vi hade två rum med bra läge mot havet och poolen. Bra städning! En av våra tonåringar blev sjuk i feber och fick jättebra service av såväl frukostpersonalen som av receptionen. Vi har haft en fantastiskt skön vistelse på hotellet och kommer absolut att komma tillbaka!

Datum för vistelsen: april 2015
1  Tack Jenny E
PestanaPromenade, Unit Supervisor på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 9 april 2015

Dear Esteemed Guest,

Thank you for your short and thoughtfull review of your recent past experience at the Pestana Promenade Ocean Resort.

We were certainly delighted to be part of your family vacation and I was glad to learn from your comments that our resort offered you a memorable retreat while in Sunny Madeira Island.

Our relaxing location is one of most popular amenity among our guests so we’re pleased that you too enjoyed the experience.

We do hope your son has recovered from is illness and that now is back in good health! It was an enormous pleasure to be able to be good hosts and assist you in all that was required of us.

Thank you again for taking the time to share your experience and for choosing Pestana Group and our unit on this occasion.

We certainly hope to have a chance to welcome you back in the not too distant future.

Warm Regards,

Ricardo Assis
Unit Manager

Omdömet skrevs 9 november 2014

Mycket fräsch hotell ned bra och stora rum, särskilt uppskattat var att rummen har kylskåp. Bra läge precis ovanför den lilla strandprommenaden. Stora och fina pooler med gott om solstolar. Mycket vänlig och hjälpsam personal. Frukost med det mest man kan önska sig inklusive äggkock som fixar omeletter mm.

Datum för vistelsen: oktober 2014
2  Tack Lennart D
PestanaPromenade, Front Office Manager på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 15 januari 2015

Dear Guest

We would like to thank you for your latest visit to the Pestana Promenade Ocean Resort.
Sincere apologies for not being able to answer to your review in Swedish, nonetheless, we would like to express our gratitude towards the time spent in providing us with your travel experience and stay at our resort.

We will be looking forward for many more return visits,

Presenting our utmost regards

Omdömet skrevs 30 april 2014 från mobil enhet

Mycket trevligt och fint hotell. Bra service o plus för inomhus pool. Trevlig personal, och bra frukost buffé ett av de bästa hotellen på Madeira. Kan varmt rekommendera detta hotell till alla både äldre o barnfamiljer. Födelsedagsfirare mm

Datum för vistelsen: april 2014
1  Tack Ingrid N
PestanaPromenade, Front Office Manager på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 25 maj 2014

Kära Gäst

Vi tackar för ditt besök och för att publicera denna reseupplevelse.

Vara säker på att vi kommer att förmedla till all personal och ledning dessa bra kommentarer till det engagemang och servicenivå.

I hopp kan du besöka oss igen i framtiden,

Vi presenterar vårt yttersta hälsningar,

Omdömet skrevs 16 mars 2014

Vi har bott på några olika hotell i Lido-området i Funchal och det här är absolut vårt favorithotell. Man känner sig verkligen välkommen, ljusa trevliga rum med en underbar utsikt. Personalen super servicemindad. Härlig frukost med massor att välja på omelett, bacon, ägg, flingor, yoghurt, frukt, våfflor och mycket mer. Personalen är fenomenal och man känner sig verkligen uppassad och välkommen. Poolområdet var snyggt och välskött men supertrevlig personal. Det fanns både inomhuspool och flera utomhuspooler. Utemiljön var ombonad och idyllisk med mycket växter. Hotellet har även en utgång som ledde direkt ut till strandpromenaden. Gratis Wifi på rummet var också ett plus det var bara att fråga i receptionen så fick man inloggningskoder. Rummen hölls städade och fräscha. Vi kommer att komma tillbaka så fort vi har möjlighet - här trivs vi.

Datum för vistelsen: mars 2014
Tack Marie L
PestanaPromenade, Front Office Manager på Pestana Promenade, svarade på det här omdömetSvarade 27 mars 2014

Kära Gäst

Vi vill börja med att tacka för ditt senaste besök och även för ert bidrag till denna webbplats med din reseupplevelse.

Vi är överväldigade över att veta att din vistelse hos oss var utöver det förväntade.

I namn av all personal, vi tackar dig för alla dessa vänliga ord som Styrkor oss att fortsätta det goda arbete varje dag.

I hopp om att ditt återbesök inom en snar framtid,

Med våra vänliga hälsningar,