Omdömet skrevs 19 januari 2018 från mobil enhet

Bra service och trevlig personal, du blir väl omhändertagen. Frukosten är väldigt trevlig och har bra urval. Läget är toppen om du vill ha nära till centrum. Och deras rooftop fungerar toppen för sol o bad.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack LinnU23
Omdömet skrevs 16 december 2017

Bara några minuter och inga direkta backar för att komma till strandpromenaden. Härlig pool på takterrassen. Lunchbuffén hade allt men kunde kanske varierat något. Mycket praktiskt att bara kunna ta hissen och komma direkt in i stort varucenter. Vänlig och hjälpsam personal. Skulle mycket väl kunna bo här igen!

Tips för att välja rum: Bodde på Deluxe Prestige med havsutsikt. Hade varit bra med ett par små stolar på balkongen. Underbar badkar och en härlig dusch! Sängarna var stora och sköna och rummet hade en behaglig temperatur. Solkiga garderobsdörrar tog bort lite av den annars lyxiga känslan.
Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack catlo2017
Omdömet skrevs 3 december 2016

Vi har varit på Madeira flera gånger, bott både ute på Lido och inne i Funchal centrum.
Nu senast på Hotel The Vine som ligger på våningar ovanför ett köpcentrum La Vie, tidigare Dolce Vita. Ett modernt fint femstjärnigt designhotell. Absolut det bästa hotell vi bott på i Funchal. Hög servicegrad, stora fina rum, mycket fin frukost och väldigt trevlig personal. Hit återvänder vi gärna.

Tips för att välja rum: Vi valde superior och bodde högst upp med fin utsikt.
  • Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack b0janss0n
Omdömet skrevs 18 maj 2016

Läget i Funchal var perfekt, i princip mitt i centrum och fem minuters promenad ner till kajen, med båtar och utflyktsmöjligheter. Detta är ett typiskt designhotel, där det ibland kan gå lite långt med de konstiga lösningarna och det hela kändes lite överdesignat. Att duscha var som att kliva in i en låda, badkaret stod i princip ute i rummet, det tog tid innan man fattade var kontakter satt etc. Handfatet var urtjusigt, men mycket opraktiskt. Sänglamporna var snygga men gav knappast något ljus. men personalen var mycket hjälpsam, läget perfekt, poolen mycket härlig med en grym utsikt, så hotellet var alltigenom mycket bra.

• Bodde här: maj 2016, reste med vänner
Tack Gustaf600
Omdömet skrevs 29 december 2014 från mobil enhet

Mycket trevligt hotel centralt liggande i Funchal. Precis bredvid hotellet ligger ett stort shoppingcentrum för den som vill shoppa lite. Servicen är även den i världsklass. Rummen städas två gånger om dagen så de är alltid fräscha. Frukosten är en av de bästa hotel frukostarna jag ätit och innehåller allt man kan önska sig. Rummen är riktigt snygga och det märks att detta är ett designhotell. Poolen på taket är en dröm och man ser ut över bergen och ner mot vattnet när man badar eller solar. Det enda negativa jag kan säga om hotellet är ljudisoleringen som inte var den bästa. Men allt som allt skulle jag absolut rekommendera detta hotell.

Bodde här: december 2014
4  Tack Jacob98Henkel