“Mysig krog i Gamla Stan”

O Brinquinho Restaurante
Boka med
Spara upp till 30°% när du bokar online *
O Brinquinho Restaurante har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 118 av 1 354 Restauranger i Madeira
Omdömet skrevs 3 april 2018

Vacker och stilfull interiör, Härliga väggmålningar, och stora tavlan med alla Gamla Stans dörrar var mycket intressant.
Espadan var utsökt, och personalen var trevlig.

Datum för besöket: mars 2018
Tack Bejson

Omdömet skrevs 18 november 2017 från mobil enhet

Detta blir en lite orättvis recension, för jag valde vad som tydligen är Madeiras "nationalrätt", dolkfisk med banan och passionsfruktsås. En god, men märklig rätt som är svår att älska för nybörjaren. Borde valt något annat kanske, för restaurangen var hur trevlig som helst i övrigt: artig personal med bra bemötande, och inte farligt dyrt heller. Får ge dem ett nytt försök vid nästa Madeirasemester, för nu känner jag mig som sagt lite orättvis.

Datum för besöket: november 2017
Tack muntergoose
Omdömet skrevs 16 maj 2017 från mobil enhet

Bra presentation av de olika fisksorterna som ingick i menyn. Vi åt ett erbjudande med 6 olika fiskar som grillats och serverades snyggt upplagt på serveringsfat. Till detta ett gott vitt vin som vi presenterades oss.

Datum för besöket: maj 2017
Tack larserika2017
Omdömet skrevs 26 februari 2017

Vi besökta denna restaurang förra året och nu var det dags för ett nytt besök. Vi åt även denna gång deras goda espadarätt, blev lika nöjda som tidigare. Rätten kommer nylagad och rykande varm, tillsammans med fräscha strimlade grönsaker, banan och passionsfruktsås. Vi tröttnar inte på denna fiskrätt, fast vi ätit den varje gång vi är här på Madeira. Men då är det viktigt att Espadan är väl tillagad och det är den här på O Brinquinho!
Vi åt också en toppengod dessert: wild berry cheesecake. Den var lagom söt och lite syrlig, smakade bra efter fisken!

Datum för besöket: februari 2017
Tack Ewy L
Omdömet skrevs 26 februari 2016

Vi åt espada med banan och passionsfruktsås, vi har ätit den rätten flera gånger under våra besök på Madeira. Detta var den bäst tillagade Espadan och vackraste uppläggningen vi har varit med om! Dessutom serverad av mycket trevlig personal.
Vi vill också framhålla det bra priset. 2 espada, 1 flaska Matteus och 1 vitlöksbröd kostade 33 euro! Mycket prisvärt!
Denna restaurang har funnits i drygt ett år. Den har fräsch inredning och vackra målningar på väggarna.
Vi önskar O Brinquino lycka till!

Datum för besöket: februari 2016
Tack Ewy L

Resenärer som tittade på O Brinquinho Restaurante tittade också på

Funchal, Madeira
Funchal, Madeira

Besökt O Brinquinho Restaurante? Berätta vad du tyckte!