“En mycket trevlig pärla gömd från turistfällorna i Setubal”
Omdöme om O Bote Goncalves

O Bote Goncalves
Rankad som nr 266 av 431 Restauranger i Setubal
Omdömet skrevs 20 september 2020

Vid vårt besök i Setubal passade jag även på att fylla år och då var det läge för att hitta en trevlig restaurang där vi kunde slappna av och prata om dagens strandbesök. Kvällen innan hade vi kollat runt nere vid vattnet men fann inget som lockade oss varpå vi nu gick i smågatorna för att se om det fanns någon mer charmig restaurang.

Vi hittade denna lilla pärla på en smal gata och fick ett bord. Trevlig service och ett vänligt bemötande är en bra början och menyn bjöd på olika portugisiska rätter med lokal touch.

Mitt val föll på bifinhos na frigideira com camarão vilket är köttbitar med räkor som serveras i en het gryta. Det var vackert upplagt och såg mycket gott ut. Att det dessutom var mycket gott gör inte saken sämre. Jag njöt av de olika smakerna av kött och skaldjur som serverades tillsammans med goda, hemgjorda pommes och en fräsch sallad vid sidan om.

Mitt tips är att om du besöker Setubal och är sugen på något mer genuint än vad turistfällorna erbjuder så ska du ta dig hit. Att det dessutom är något av en romantisk restaurang gör inte saken sämre och när vi gick såg vi att människor köade för ett bord vilket är ett gott betyg.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack mickerehn

Resenärer som tittade på O Bote Goncalves tittade också på

Setubal, Setubal District

Besökt O Bote Goncalves? Berätta vad du tyckte!