Metropolitano de Lisboa

Omdömet skrevs 10 september 2016
Tommy K
Läs alla 773 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Lissabon
från 21,05 US$
från 75,78 US$
från 123,58 US$
från 33,98 US$
Omdömet skrevs 6 november 2019

Snabbt och billigt, mycket trevligare och renare vägnar än i Stockholm

Billigt med dagskort som även gäller på bussar och spårvagnar, fick bra hjälp med att köpa kortet i automaterna

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack Vaxjo2018
Omdömet skrevs 15 oktober 2019 från mobil enhet

För att vara en tunnelbana i en huvudstad var det förvånansvärt folktomt mest hela tiden (och då åkte vi både fredag, lördag och söndag) och långt ifrån någon trängsel.
Mycket lätt att köpa biljett och bra skyltat så det är lätt att hitta vart man ska. Tyvärr otroligt högljudda vagnar och tutet när dörrarna stängs är öronbedövande.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
1  Tack Neminina
Omdömet skrevs 25 november 2018 från mobil enhet

Metron är ett jättebra sätt att ta sig runt i Lissabon, men se upp för hjälpsamma bedragare när du köper biljetter i biljettautomaten. Speciellt om de säger att kortbetalning inte fungerar och ber dig betala med sedlar.

Vi fick "hjälp" att köpa två dygnsbiljetter och fick två inpasseringskort som bara fungerade för en resa. Resten av växeln tog bedragaren. Vi tackade till och med för hjälpen, men blev inte så glada när vi skulle resa tillbaka igen och inget av korten fungerade.

Det blev dyra biljetter!

Förutom det kändes metron trygg och fräsch samt väldigt välorganiserad.

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack zolou99
Omdömet skrevs 12 november 2018

Tunnelbanenätet har blivit större numera också till flygplatsen. Men vagnarna är små och man måste stå tätt och nära inpå varandra.

Datum för upplevelsen: september 2018
Tack Miguel d
Omdömet skrevs 10 september 2016

Har rest och besökt en del städer i Europa med Metro, men den här i Lissabon är svårslagen rent och snyggt, lätt att resa runt till olika stadsdelar, och med Lisboacard är det det bästa sättet. Toppen!!!

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Tommy K