“Mycket god mat och goda viner”
Omdöme om By The Wine

By The Wine
Rankad som nr 281 av 5 114 Restauranger i Lissabon
Kök: Vinbar
Område: Bairro Alto, Bica och Cais do Sodré
Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

Gick förbi av en slump och hamnade vid bardisken vilket var jättetrevligt. Fantastisk god mat och goda viner och mycket trevlig personal som var kunnig. Vi åt lite av varje bl.a. entrecote allt var gott. Rekommenderas verkligen när man är trött på sardiner.

Tack Ann-Charlotte L

Omdömet skrevs 11 juni 2018

By the wine ligger på parallel gata till Rua do Alecrim, ingen gata du passerar utan anledning. Vi gjorde det av en slump och kunde inte motstå att gå in, lång bar, cool inredning och förhoppning om lite provsmakning när vi kände igen namnet och förstod att det tillhörde en av Portugals största vinproducenter.
Satt vid baren och bad om rekommendationer från bartendern som gladeligen gav oss tips. Trevlig bekantskap. Jag skulle inte tveka att även gå dit för middag. Nu nöjde vi oss med goda charkuterier och ostar. Nästa gång!

Tack AnnaJohn333
Omdömet skrevs 14 maj 2018 från mobil enhet

Vi provade deras lamm för 18 Euro som serverades med klyftpotatis.

Typ slow cooked. Vin per glas eller flaska spelar mindre roll samma pris

Trevlig personal

Boka bord

1  Tack Rulle1
Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Grymt bra mat och gott vin i trevlig rustik miljö. Åt kombinationsmeny och var nöjd med allt.
Förrättsbrickan med ost/korv/skinka rekomenderas verkligen.

Tack Jörgen T
Omdömet skrevs 9 december 2017 från mobil enhet

Hoppa in här och ta ett glas vin fr. Fonseca! Skön stämning, bra staff och besökare. Kolla in taket och njut av stämningen.

Tack Henrik L

Resenärer som tittade på By The Wine tittade också på

Lissabon, Lisbon District

Besökt By The Wine? Berätta vad du tyckte!