Öppet i dag: Stängt
Spara
Belém Small Group Walking Tour med hoppa över linjetjänsten till Jerónimos-klostret

Boka i förväg
från
35,31 US$
per vuxen
Kontrollera tillgänglighetVisa fullständig produktinformation

Google
Sätt du kan uppleva Belem på
från 35,31 US$
från 84,84 US$
från 13,96 US$
från 59,07 US$
Omdömet skrevs 20 april 2016 från mobil enhet

Fint litet torn som tyvärr var stängt. Mycket turister och många i stora grupper. Försäljare av smycken, solglasögon mm överallt.

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack 447anneliej
Omdömet skrevs 9 april 2016

Belémtornet är ett befäst torn i stadsdelen Belém, längst ut i Lissabons hamn, och finns med på UNESCO:s världsarvslista. Inget fel i det, tornet är verkligen vackert. Det byggdes på tidigt 1500-tal på en i liten ö vid floden Tagus utlopp i Atlanten för att skydda den växande stormakten Portugals huvudstad. Jordbävningen 1755 ändrade flodens lopp så att tornet idag står precis vid stranden.
Den enda nackdelen är att omgivningen översvämmas av envisa försäljare av schalar och solglasögon samt att vi ej hann gå in i tornet.

Tack Robert A
Omdömet skrevs 5 april 2016

Torre de Belem är ett vackert och ståtligt torn.Vi hade tur med vädret och kunde avnjuta utsikten och vårvärmen som Belem hade att erbjuda. Stora gräsmattor vid tornet där både turister och inhemska rörde sig. Mysig stämning som lämpar sig för en en stund avslappning, picknick,glass, kaka eller kaffe! Värt ett besök.

Tack Carolina L
Omdömet skrevs 27 mars 2016

Vi hade en underbar solig dag och då är detta ett ställe värd att se inte bara på grund av själva bygge men även grönområde och hela Tejo stranden är mycket fint. Rekommenderar även för familjer med barn

1  Tack Rena65
Omdömet skrevs 27 mars 2016 från mobil enhet

Visserligen ett imponerande torn och ett av UNESCOs världsarv men det är inte värt att stå i kö i över en timme och frysa för att se det. Ta bilder från utsidan, det är ändå det som är det mest fascinerande.

Tack 636emelien