“Helt fantastiskt!”

Kök: Fusion
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Chiado och Carmo
Omdömet skrevs 29 juli 2018

Jag och min sambo som båda är vegetarianer avslutade vår matresa i Lissabon på Xapuri. Vi fick verkligen sluta matresa på topp. Maten serverades snyggt och med fantastisk genuin service i en avslappnad och mysig miljö. Det var heller inga problem att hitta goda vegetariska rätter. Maten, osten, vinet, allt var helt fantastiskt gott. Rekommenderar verkligen denna restaurang, särskilt om man är vegetarian (det finns ett fåtal vegetariska rätter men det räcker till en underbar middag). Hit åker jag mer än gärna tillbaka! Topp 2 av alla restauranger vi hann besöka under vår vecka i Lissabon.

Tack Michaela S

Omdömet skrevs 3 juni 2018 från mobil enhet

En mycket bra matupplevelse med alla rätter presenterade på ett föredömligt sätt med utsökta viner. Vi fem i vårt sällskap fick rätterna serverade i ett lugnt och behagligt tempo av ägaren som var mycket behaglig. Topp på alla fronter

Tack AndersF689
Omdömet skrevs 9 oktober 2016 från mobil enhet

Vi var ett sällskap på 6 personer som delade på 12 olika rätter. Ankan och tenderloin var riktiga höjdpunkter. Servitören berättade noga om varje rätt för att höja upplevelsen ytterligare. Ganska prisvärt alternativ till en aningens mer exklusiv matupplevelse. Rekommenderas varmt.

Tack carl-got
Omdömet skrevs 9 juni 2016 från mobil enhet

Vi hade blivit rekommenderade denna restaurang av en vän till en av oss sex.
Restaurangen är trevligt inredd med gamla trädörrar längs väggarna och har högt i tak med valvbågar.
Tyvärr blir det allt för bullrigt i en sån lokal där man får ropa till varandra för att överrösta de som sitter vid bordet bredvid. Att de spelar musik i en stereo gjorde bara att folk höjde rösten ännu mer.
Vår vinkypare, stackars karl, hade nog aldrig öppnat en vinflaska tidigare för det tog säkert 3 min bara att få bort plasten så han kunde få ned öppnaren i korken.
Vi beställde 10 tapas på 6 personer vilket var för lite för de är väldigt små men priset är stort. Sen verkar det som alla tre i servisen serverar alla borden så de glömde bort sina beställningar eller blandade ihop dem med nån annan gästs.
Ett plus är maten åtminstone smakade bra.

Tack andersh736
Omdömet skrevs 16 augusti 2015 från mobil enhet

Denna restaurang i Bairro Alto är fantastisk från att man klivit in i lokalen, alltså blivit insläppt genom den tunga järndörren, tills man ätit färdigt och betalat.
Mysig lokal med perfekt belysning och lagomt avstånd mellan borden. Det spelas fransk musik som passar in perfekt i miljön. Otroligt vänlig och proffsig personal som rekommenderar om man är osäker och gärna berättar ingående om både vinet och staden om man frågar. Otroligt vällagad och vacker mat som presenteras ordentligt. Servitören överraskade oss flera gånger med att snabbt ersätta en räka som ville ner på golvet med två (!!) nya och bjuda på moscatel eftersom få turister visste vad det var.
Inte dyrt för en sån upplevelse.

1  Tack Helene J

Resenärer som tittade på Xapuri tittade också på

Lissabon, Lisbon District

Besökt Xapuri? Berätta vad du tyckte!