“Trångt och kaotiskt men...”
Omdöme om Tram 28

Tram 28
Boka i förväg
Mer information
21,04 US$*
och över
Lissabon 4-timmars liten gruppvandring inklusive ...
Rankad som nr 9 av 446 saker att göra i Lissabon
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Ett måste när man är i Lissabon att ta denna spårvagnslinje men tänk på att du är inte ensam om detta... Otroligt mkt folk, trångt och lätt kaotisk men ok,resan upp och ner för alla kullar överväger det negativt

Tack pennybridgefoodie

Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Spårvagn 28 passerar genom centrala Lissabon. Skönt att vila fötterna en stund men det finns så många sevärda kvarter att just dessa inte sticker ut.

Tack marilla456
Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Hur många turister kan man pressa in i en spårvagn? Ståplats på ryckig, långsam och rätt lång färd där passagerarna står packade som sardiner gör att ingen utom de extremt kortvöxta och de lyckliga som fått en sittplats kan se ut genom fönsteen under färden
Efter en dryg halvtimme ropar den bittre föraren ”ut, ut!” till passagerarna och även vi med round trip biljetter måste stiga av. Däpå sitter den bittre på sin förarplats i vagnen i 5 minuter och glor på passagerarna som snällt köar två meter längre fram, för att få stiga på igen. Han kör fram och trängseln för att komma ombord och gå en sittplats är total. Här råder djungelns lag som ger en känsla av 60-talet bakom järnridån.
Rekommenderar istället Alfama till fots och tuc tuc eller taxi för den som inte orkar gå resten av sträckan.

Tack MarikaL
Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

Det finns olika linjer, och den vi åkte med gjorde inte en rundtur, utan gick bara i östvästlig riktning genom trånga gator. Det är mycket folk på vagnarna, så det är trångt. Se upp för ficktjuvar! Om man inte har köpt något dagspass för buss/metro/tram kostar en enkelbiljett 2.90 eur. Vid ändhållplatsen får alla gå av. Vill man åka tillbaka får man ställa sig sist i kön och köpa ny biljett för 2.90 eur. Så för oss som åkte till ändhållplatsen, och sedan tillbaka igen kostade det oss 5.80 eur / person och vi åkte tillbaka samma väg, så vi såg samma gator en gång till. Så om ni skall åka mer än en tur, se då till att ni går på en annan spårvagn andra gången, så att ni får se lite andra gator.

Tack Christer A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Ett bra sätt att förflytta sig i stan. Kan dock bli väldigt trångt ombord. Perfekt att man kan betala vid påstigning.

Tack Robert H

Resenärer som tittade på Tram 28 tittade också på

Lissabon, Lisbon District
Lissabon, Lisbon District

Besökt Tram 28? Berätta vad du tyckte!