“Fullsatt”

Boka i förväg
Mer information
20,83 US$*
och över
Lisbon 4-Hour Small-Group Walking Tour Including ...
Rankad som nr 23 av 492 saker att göra i Lissabon
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 18 juli 2017 från mobil enhet

Det var lite svårt att få rätt information om var hållplatserna låg. När vi väl hittat hållplatsen så fick vi vänta två timmar innan vi kom ombord. Det är en fin tur som passerar flera sevärdheter. Många fick ståplats hela vägen. Halvvägs stannar den och man får gå av och på igen!

Tack Matrixswe

Omdömet skrevs 11 juli 2017 från mobil enhet

Vi fick tips av vår hotellreceptionist att åka med 28:an så vår sista kväll hoppade vi på. Då hade vi redan hunnit promenera på de flesta av sträckorna som vagnen trafikerar och promenad är att rekommendera istället.

Vi trodde att Tram 28 var en typ av ringlinje som tog oss runt Lissabon och tillbaka till där vi startade, men icke. Istället blev vi halvt avkastade på slutstationen och fick betala fullpris för en resa exakt samma väg tillbaka till startplatsen. Kanske naivt, men likväl ovärt.

Fin gammal spårvagn absolut, men summa summarum är att det går lika bra att promenera, och då är man dessutom mycket friare.

1  Tack Linus J
Omdömet skrevs 4 juli 2017

Det finns bättre sätt att komma upp på höjden än att ta den här spårvagnen. Alldeles för lång kötid eftersom spårvagnen är liten och bara går varje kvart. Trångt, även om man får sittplats. Sitter man kvar ser man knappt nåt eftersom gränderna är så trånga. Och för att komma tillbaka till startplatsen måste man kliva av, vänta en kvart och stiga på samma vagn igen men lösa ny biljett först.
Inte värt besväret...

1  Tack shirp298
Omdömet skrevs 30 maj 2017

Linje 28 måste helt enkelt upplevas! Packad med turister mitt på dagen, transportmedel för innevånarna i Lissabon övriga tider.

1  Tack j_b_martinsson
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 17 maj 2017

Välordnad tur med guidning på vårt språk, svenska. Det underlättade.
" Bromsaren" var en trevlig man som berättade hur han styrde och bromsade vagnen med sand.

1  Tack Inger M

Resenärer som tittade på Tram 28 tittade också på

Lissabon, Lisbon District

Besökt Tram 28? Berätta vad du tyckte!