“Värsta turistfällan ever”

Boka i förväg
Mer information
21,14 US$*
och över
Lissabon 4-timmars liten gruppvandring inklusive ...
Rankad som nr 9 av 446 saker att göra i Lissabon
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 16 maj 2017 från mobil enhet

Inte särskilt charmig, stökig, trångt. Det är så mycket folk att du knappt ser ut. Den är liten och du behöver absolut inte åka just denna. Ta vilken som och åk en tur. Totalt överskattad.

1  Tack Erik H

Omdömet skrevs 13 maj 2017 från mobil enhet

I mitt tycke Europas mysigaste spårvagns tur. Man får se Lissabons gamla delar och den tar en även upp mot alfama. Ta en plats och njut av utsikten

2  Tack AlexandraGemark
Omdömet skrevs 5 maj 2017 från mobil enhet

Trevlig spårvagnstur. Tyvärr blev min man plockad på alla kontanter och kontokort han hade på sig. Se upp för ficktjuvar. Turistpolisen (som har fullt upp 24/7) kallade dem förslagna terrorister. Lämna allt av värde på hotellet och tag med 6 Euro och njut av turen

1  Tack MadeleineA25
Omdömet skrevs 9 april 2017

Kul färd upp till Castello Alfalma i en knarrign spårvagn. Stryker nästan husväggarna mellan varen i de trånga gränder. Mitt på dagen långa köer. Varning för ficktjuvar!!!

Tack Artur A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 april 2017

Starta tidigt på dagen så du har chans att få sittplats. Tyvärr trycker man in alldeles för många passagerare för det är inte bara turister som åker 28:an utan även lissabonbor som ska till jobbet m m. Turen i sig är trevlig, man får se mycket av Lissabon det som tyvärr är negativt är att man som jag sagt innan det är alldeles för mycket folk så får man ståplats ser man inte så mycket mer än grannens rygg. Vi var där tidigt men fick ändå vänta drygt en timme innan vi fick åka med och då sittplats.
Ett plus är dock är killarna som säljer biljetter också håller reda på kön för vissa försökte smita förbi kön men det hade dom ingenting för.
En sak att tänka på är att man betalar för halva sträckan sedan får man gå av och åka tillbaka till starten då man får betala en gång till. Givetvis kan man hoppa av vid olika hållplatser under resans gång och har man inte "reskort" får man betala för varje gång man hoppar av och på. Så tänker man åka mycket spårvagn, buss är set all ide att köpa ett reskort.

Tack Ch L

Resenärer som tittade på Tram 28 tittade också på

Lissabon, Lisbon District
Lissabon, Lisbon District

Besökt Tram 28? Berätta vad du tyckte!