“Håll hårt i din plpnbok”
Omdöme om Tram 28

Private Tour: Lisbon Sunset Walking Tour with Fado Show and Dinner
Rankad som nr 50 av 447 saker att göra i Lissabon
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs maj 5 2017 från mobil enhet

Trevlig spårvagnstur. Tyvärr blev min man plockad på alla kontanter och kontokort han hade på sig. Se upp för ficktjuvar. Turistpolisen (som har fullt upp 24/7) kallade dem förslagna terrorister. Lämna allt av värde på hotellet och tag med 6 Euro och njut av turen

Tack Madeleine A

1923 av 16 247 omdömen

Omdömet skrevs april 9 2017

Kul färd upp till Castello Alfalma i en knarrign spårvagn. Stryker nästan husväggarna mellan varen i de trånga gränder. Mitt på dagen långa köer. Varning för ficktjuvar!!!

Tack Artur A
Omdömet skrevs april 1 2017

Starta tidigt på dagen så du har chans att få sittplats. Tyvärr trycker man in alldeles för många passagerare för det är inte bara turister som åker 28:an utan även lissabonbor som ska till jobbet m m. Turen i sig är trevlig, man får se mycket av Lissabon det som tyvärr är negativt är att man som jag sagt innan det är alldeles för mycket folk så får man ståplats ser man inte så mycket mer än grannens rygg. Vi var där tidigt men fick ändå vänta drygt en timme innan vi fick åka med och då sittplats.
Ett plus är dock är killarna som säljer biljetter också håller reda på kön för vissa försökte smita förbi kön men det hade dom ingenting för.
En sak att tänka på är att man betalar för halva sträckan sedan får man gå av och åka tillbaka till starten då man får betala en gång till. Givetvis kan man hoppa av vid olika hållplatser under resans gång och har man inte "reskort" får man betala för varje gång man hoppar av och på. Så tänker man åka mycket spårvagn, buss är set all ide att köpa ett reskort.

Tack Ch L
Omdömet skrevs mars 2 2017

Tar dig upp för backarna i staden. Ett tips är att åka tidigt på dagen, efter kl 11 är det nästan omöjligt att komma på, även under vintern.

Tack GabriellaSweden
Omdömet skrevs februari 23 2017

Vi valde att åka på kvällstid vilket gjorde att vi hade sittplats hela resan utan trängsel. Vi åkte hela rutten från start till slut. Observera att linjen inte går runt, utan att man måste ta samma linje tillbaka om man vill komma till samma plats där man började. Perfekt sätt att lära känna staden och se dess olika delar. Som att kliva in i en annan värld, verkligen häftigt! Tar ca 40 min enkel resa. Verkligen värt det!

Tack Enkopingsfamiljen

Resenärer som tittade på Tram 28 tittade också på

Besökt Tram 28? Berätta vad du tyckte!