“Härligt liten och livlig kuststad”
Omdöme om Cascais

Cascais
Boka i förväg
Mer information
51,66 US$*
och över
Sintra, Pena Palace och Cascais halvdagstur från ...
Rankad som nr 4 av 105 saker att göra i Cascais
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Fina små mysiga restauranger och butiker. Trevligt att gå utefter stranden och njuta av havsutsikten.

Tack Kenneth G

Omdömet skrevs 5 februari 2018

Cascais ligger ca 45 minuters tågresa från Lissabons Cais do Sodré-station. Vyerna längs kusten som järnvägen följer är vackra och den lilla staden Cascais ett skönt beläget andningshål efter Lissabon. Vid lågsäsong (början av februari) var det njutbart att promenera runt bland de små butikerna och längs strandpromenaden. På promenaden finns många trevliga, prisvärda små restauranger med strand och blänkande vatten nedanför.

1  Tack Bengt E
Omdömet skrevs 24 oktober 2017 från mobil enhet

Tog pendeltåg en halvtomma från Lissabon till Cascais. Gick lång promenad längst strand. Massor av strandrestauranger. Solstolar. Bad. Kommer att återvända. Kanske hyra cykel o cykla längst stranden

Tack xy1789
Omdömet skrevs 7 augusti 2017 från mobil enhet

Mysig semesterort med bra förbindelser till Estoril och Lissabon. Många mysiga restauranger. Stränderna tyckte vi däremot var bättre i Estoril, för övrigt upplevde vi Estoril som en "sovstad". Bo ska man göra i Cascais!

2  Tack Pia R
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 juli 2017 från mobil enhet

Cascais ligger vid Atlanten, en knapp halvtimme från Lissabons flygplats! Det är från början en fiskeby, men är numer ett semesterparadis. Jag är här för sjätte gången! Klimatet passar mig utmärkt, varma dagar up mot 30 grader och svala kvällar kring 20-24 grader, under sommarhalvåret! En nästan 4 kilometer lång strandpromenad knyter ihop städerna Cascais, Monte Estoril och Estoril, en promenad längs "paradongen" är ett måste här! Stan är full av restauranger och en del riktiga turistfällor finns... läs på om utbudet för att vara den säkra sidan!

1  Tack Fredrik F

Resenärer som tittade på Cascais tittade också på

Cascais, Lisbon District

Besökt Cascais? Berätta vad du tyckte!