Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (2 020)
Filtrera omdömen
2 020 resultat
Medlemsbetyg
1 266
609
98
29
18
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
1 266
609
98
29
18
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
27 av 2 020 omdömen
Omdömet skrevs 25 juni 2015

Detta stylade hotell är uppenbarligen designat av en frisk och rask man som inte själv bor på hotell i tjänsten. Här är trend det genomgående temat. Hotellet ligger vid sidan av Metro- och järnvägsstationen Blaak. Incheckningen (och utcheckningen) ska du göra själv via en dator, där du utöver de vanliga uppgifterna ombeds svara på frågor om till vilken adress du vill ha mail med reklaminfo etc etc. Knappast det man har lust att ägna sig åt efter många timmars flygresa och önskan om att snabbt få tillgång till rummet. Hotellrummet hade en minimalistisk inredning med en liten digital pekskärm på sängbordet för info. En skön och mycket bred säng fyllde hela bortre delen av rumsytan. Vid sidan om handfatet fanns knappt någon avställningsyta för personliga tilllhörigheter. En liten inpaketerad tvål låg som gåva, men där fanns inte någon tvålkopp eller skål att lägga tvålen i efter användning.
Hotellets bar används på morgnarna som frukostmatsal. Även här går design före funktion, och man förväntar sig uppenbarligen inte att ha till exempel rullstolsburna frukostgäster eller gäster med någon annan form av fysiska besvär. Frukosten kan man äta antingen vid långbordet för c:a 20 personer eller på någon av de höga pallarna vid bardisken. Frukostutbudet verkar inspirerat av amerikanskt ideal. Här fanns kaffe, te, äggröra, kokta cocktailtomater, värmda champinjoner, stekt bacon, ett par sorters snabbakat bröd, färdigskurna ostskivor med gulnade kanter, marmelader i små burkar. Dessutom fanns apelsinjos i stora flaskor, chict placerade i en hög skål med grov is på bardisken. Flaskorna hade skruvkork som skulle skruvas av och på av varje gäst som ville ha jos.
Det mesta av frukostutbudet var uppdukat på den höga bardisken, och både jag och andra kvinnor av medellängd inklusive frukostvärdinnan var tvungna att sträcka oss på tå för att se vad som fanns i de stora bunkarna, som t ex yoghurten. De värmda tomaterna resp. champinjonerna serverades i gjutjärnsgrytor med tunga lock. En kopp kaffe eller te beställde man hos frukostvärdinnan som tillredde varje kopp manuellt vid espressomaskinen. Det går väl an att vänta fem minuter på att få sitt morgonkaffe när hotellet har få gäster och man inte har jättebråttom, men hur lång blir väntan den dagen hotellet har 50 gäster som ska ha sitt kaffe samtidigt?
Frukostpriset ingick inte i hotellrumspriset utan kostade drygt 10 € extra per dag, vilket jag tycker var ett kraftigt överpris.
Kunskapen hos hotellreceptionisten om Rotterdams centrala delar var inte särskilt hög, och vid förfrågan om hjälp med att finna en adress erbjöds jag en karta över staden i trendigt grått och svart men tyvärr föga informativ.
Nä, detta hotell återvänder jag inte till.

Tips för att välja rum: Bo inte här om du har nedsatt rörlighet, är rullstolsburen eller på andra sätt behöver god service.
  • Bodde här: maj 2015, reste i arbetet
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
Tack Kulturjobbresor
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
citizenjuney, Manager på citizenM Rotterdam, svarade på det här omdömetSvarade 26 juni 2015
Google-översättning

Dear citizen Kulturjob,

It saddens me to read that the citizenM experience was not to your liking. The hotel and concept was built based on the Mobile citizens of the world.
Our check in/out kiosk are meant to make the process of arrival and/or departure quick and easy instead of having to wait in line. The best part is that there is always an Ambassador present to greet you welcome and/or farewell.
Our rooms are smartly designed to accommodate any traveler with the main necessities that you would need. And as a bonus you get a huge comfy bed and wonderful amenities like free movies on demand, free wifi and for the playful citizens there's also mood lighting that you can set based on your mood.
Thank you for sharing the difficulties that you encountered while having breakfast with us. This is something that we pay great attention to and are constantly working towards improvements. But do not forget that our living room areas in the lobby are accessible to all our guests for Breakfast, Lunch and/or Dinner.

When you visit the city of Rotterdam again, please stop by for a great coffee or delicious cocktail.
Tack för att du delar

Kind Regards,
citizenJuney

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 4 veckor sedan från mobil enhet

Bodde här: oktober 2018, reste ensam
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 3 oktober 2018

  • Bodde här: september 2018, reste i arbetet
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 oktober 2018 från mobil enhet

Bodde här: juli 2018, reste med vänner
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 oktober 2018

  • Bodde här: september 2018, reste i arbetet
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen