Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Stylat hotell utan personlig touch”
Omdöme om citizenM Rotterdam

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
citizenM Rotterdam
Rankad som nummer 2 av 53 hotell i Rotterdam
Certificate of Excellence
Omdömet skrevs juni 25 2015

Detta stylade hotell är uppenbarligen designat av en frisk och rask man som inte själv bor på hotell i tjänsten. Här är trend det genomgående temat. Hotellet ligger vid sidan av Metro- och järnvägsstationen Blaak. Incheckningen (och utcheckningen) ska du göra själv via en dator, där du utöver de vanliga uppgifterna ombeds svara på frågor om till vilken adress du vill ha mail med reklaminfo etc etc. Knappast det man har lust att ägna sig åt efter många timmars flygresa och önskan om att snabbt få tillgång till rummet. Hotellrummet hade en minimalistisk inredning med en liten digital pekskärm på sängbordet för info. En skön och mycket bred säng fyllde hela bortre delen av rumsytan. Vid sidan om handfatet fanns knappt någon avställningsyta för personliga tilllhörigheter. En liten inpaketerad tvål låg som gåva, men där fanns inte någon tvålkopp eller skål att lägga tvålen i efter användning.
Hotellets bar används på morgnarna som frukostmatsal. Även här går design före funktion, och man förväntar sig uppenbarligen inte att ha till exempel rullstolsburna frukostgäster eller gäster med någon annan form av fysiska besvär. Frukosten kan man äta antingen vid långbordet för c:a 20 personer eller på någon av de höga pallarna vid bardisken. Frukostutbudet verkar inspirerat av amerikanskt ideal. Här fanns kaffe, te, äggröra, kokta cocktailtomater, värmda champinjoner, stekt bacon, ett par sorters snabbakat bröd, färdigskurna ostskivor med gulnade kanter, marmelader i små burkar. Dessutom fanns apelsinjos i stora flaskor, chict placerade i en hög skål med grov is på bardisken. Flaskorna hade skruvkork som skulle skruvas av och på av varje gäst som ville ha jos.
Det mesta av frukostutbudet var uppdukat på den höga bardisken, och både jag och andra kvinnor av medellängd inklusive frukostvärdinnan var tvungna att sträcka oss på tå för att se vad som fanns i de stora bunkarna, som t ex yoghurten. De värmda tomaterna resp. champinjonerna serverades i gjutjärnsgrytor med tunga lock. En kopp kaffe eller te beställde man hos frukostvärdinnan som tillredde varje kopp manuellt vid espressomaskinen. Det går väl an att vänta fem minuter på att få sitt morgonkaffe när hotellet har få gäster och man inte har jättebråttom, men hur lång blir väntan den dagen hotellet har 50 gäster som ska ha sitt kaffe samtidigt?
Frukostpriset ingick inte i hotellrumspriset utan kostade drygt 10 € extra per dag, vilket jag tycker var ett kraftigt överpris.
Kunskapen hos hotellreceptionisten om Rotterdams centrala delar var inte särskilt hög, och vid förfrågan om hjälp med att finna en adress erbjöds jag en karta över staden i trendigt grått och svart men tyvärr föga informativ.
Nä, detta hotell återvänder jag inte till.

Tips för att välja rum: Bo inte här om du har nedsatt rörlighet, är rullstolsburen eller på andra sätt behöver god service.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Maj 2015, reste i arbetet
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
Tack Kulturjobbresor
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
citizenjuney, Manager på citizenM Rotterdam, svarade på det här omdömetSvarade juni 26 2015
Google-översättning

Dear citizen Kulturjob,

It saddens me to read that the citizenM experience was not to your liking. The hotel and concept was built based on the Mobile citizens of the world.
Our check in/out kiosk are meant to make the process of arrival and/or departure quick and easy instead of having to wait in line. The best part is that there is always an Ambassador present to greet you welcome and/or farewell.
Our rooms are smartly designed to accommodate any traveler with the main necessities that you would need. And as a bonus you get a huge comfy bed and wonderful amenities like free movies on demand, free wifi and for the playful citizens there's also mood lighting that you can set based on your mood.
Thank you for sharing the difficulties that you encountered while having breakfast with us. This is something that we pay great attention to and are constantly working towards improvements. But do not forget that our living room areas in the lobby are accessible to all our guests for Breakfast, Lunch and/or Dinner.

When you visit the city of Rotterdam again, please stop by for a great coffee or delicious cocktail.
Tack för att du delar

Kind Regards,
citizenJuney

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdöme
Omdömen (1 414)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

26 av 1 414 omdömen

Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs augusti 2 2017

  • Bodde här: Juli 2017, reste med vänner
    • Standard
    • Läge
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs augusti 1 2017 från mobil enhet

Bodde här: September 2016, reste som ett par
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs augusti 1 2017 från mobil enhet

Bodde här: Augusti 2017, reste ensam
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Language Weaver
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs juli 31 2017

  • Bodde här: Juli 2017, reste med vänner
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med citizenM hotels
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Rotterdamhotell
Stadsdriehoek
Mainport Hotel
Mainport Hotel
Nr 4 av 53 i Rotterdam
1 248 omdömen
Stadsdriehoek
Ibis Rotterdam City Centre
Ibis Rotterdam City Centre
Nr 8 av 53 i Rotterdam
807 omdömen
nhow Rotterdam
Nr 6 av 53 i Rotterdam
1 615 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser
Cool
Hilton Rotterdam
Hilton Rotterdam
Nr 3 av 53 i Rotterdam
1 367 omdömen
Suite Hotel Pincoffs
Nr 1 av 53 i Rotterdam
451 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Besökt citizenM Rotterdam? Berätta vad du tyckte!

Skriv ett omdöme Lägg till bilder

Ytterligare information om citizenM Rotterdam

Adress: Gelderseplein 50, 3011 WZ Rotterdam, Nederländerna
Telefonnummer:
Region: Nederländerna > Sydholland > Rotterdam > Stadsdriehoek
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 53 hotell i Rotterdam
Prisklass: 720 kr - 1 574 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — citizenM Rotterdam 4*
Antal rum: 151
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med citizenM Rotterdam. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig som ägare av ditt objekt