“Middag”

van Kerkwijk
Rankad som nr 112 av 4 612 Restauranger i Amsterdam
Kök: Europeiskt, Holländskt
Bra för: Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Uteservering, Bokningar
Område: Red Light District (De Wallen)
Omdömet skrevs 8 maj 2018 från mobil enhet

Blev väldigt besvikna på denna restaurang. Vi beställde in biff,den ena var helt blodig inuti,inte tillagad alls,den andra rar inuti helt ok men så seg gick knappt at skära. De stekte på den andra,men då var alla tillbehör kalla. Men personalen var trevlig.

Tack as54h

Omdömet skrevs 8 maj 2018 från mobil enhet

Vi hittade denna restaurang på tripadvisor som en av de bästa i närheten.
Man får inte boka bord så man får chansa, vi fick vänta 30-40 minuter på bord och sedan ytterligare 20-30 minuter på att hon som talar om menyn kom till bordet (det finns ingen skriftlig meny). Jag har inget emot att vänta om maten är god. MEN, det var den inte. Räkorna till förrätt var överkokta och svampiga. Min biff var helt rå i mitten inte ens rar, dessutom seg. De fick ta in biffen igen men det blev ingen större skillnad. De bjöd på en efterrätt för att kompensera men inget avdrag på notan, vi kunde inte äta upp vare sig förrätten eller varmrätten.
Personalen var trevlig så det höjer till en 2:a annars skulle det bara blivit 1.
Kan absolut inte rekommenderas.

Tack 657leifh
Omdömet skrevs 5 maj 2018

Riktigt mysig och familjär 'kvarterskrog' mitt i 'smeten'. Ingen fast meny utan den fick vi berättade för oss vid bordet. Allt väldigt vällagat och gott! Rekommenderad varmt.

Tack lenan346
Omdömet skrevs 26 april 2018 från mobil enhet

Ett fantastiskt litet ställe med charm och ett trevligt och personligt bemötande. Lite väl hög ljudnivå, men kan vara tecken på stor trivsel. Maten beställs utan skrivna menyer, vilket fungerar bra här. Utbud och smaker har vi definitivt inte något att klaga på.

Datum för besöket: april 2018
Tack Ivartheswede
Omdömet skrevs 30 januari 2018 från mobil enhet

Väldigt gott och om något fattas är personalen väldigt lyhörd. Kom i tid, det är populärt. De har ingen skriftlig meny men de presenterar muntligt vad som finns för dagen, det går utmärkt.

Datum för besöket: januari 2018
1  Tack Mats S

Resenärer som tittade på van Kerkwijk tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt van Kerkwijk? Berätta vad du tyckte!