Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Magisk afton med underbara smaker och ljuvlig utsikt!”

Ciel Bleu Restaurant
Bra för: Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Område: Nieuwe Pijp
Omdömet skrevs 28 maj 2018 från mobil enhet

Helt fantastisk restaurang med toppenservice, fantastiska smaker, vackra presentationer av maten och en magisk utsikt över Amsterdam. Helt enkelt inget att klaga på utom ett hål i plånboken förståss.

Vi valde åtta rätters avsmakningsmeny med vinpaket. Dessa serverades på bästa sätt i lagom takt av mycket vänlig serveringspersonal som både visade kunskap och engagemang.

Att gå på denna restaurang är en fantastisk upplevelse även för den kräsna och är man matintresserad rekommenderas den starkt.

Priset för mat och dryck var lika mycket som vi betalade för flyg och hotell i tre dagar men för den intresserade matälskaren är det väl värt det.

Datum för besöket: maj 2018
Tack sara_I3793UU
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömen (1 168)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

15 av 1 167 omdömen

Omdömet skrevs 10 april 2018

Restaurangen är belägen högst upp i hotel Okura. För några år sedan besökte vi den och då hade en stjärna i Michelinguiden och allt var på topp, mat, presentation, vinlista och servis. Denna gång hade restaurangen enligt uppgift två stjärnor i Michelinguiden och var en stor besvikelse. Vi åt en avsmakningsmeny på åtta rätter var endast två bra. Den bästa var restaurangens signaturrätt - canneloni med hummer och kaviar. Så maten får inte godkänt. Servicen var obefintlig - det infann sig en person vid bordet som uppgav att hon var vård värd för kvällen och skulle ta hand om oss. Därefter sågs hon knappast mer. Vinmenyn får inte heller godkänt, bl a serverades ett kantigt dessertvin som ingav misstänksamhet och som vid kontroll visade sig kosta omkring 60 sek för en halvbutelj. Ska sådan viner serveras på en michelinkrog och med de priser de tar ? Inte någon prissvärd restaurang längre. Rekommendationen blir att sök upp något annat alternativ.
LB

Datum för besöket: september 2017
2  Tack Lars B
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Grymt nöjd med min första måltid på en två stjärniga restaurang. Fantastisk mat och lysande service i en mycket trevlig miljö. Det fanns inget att klaga på. Rekommenderar ett besök där.

Datum för besöket: april 2017
Tack 991johans
Omdömet skrevs 1 juni 2015

Maten var riktigt bra, servicen superproffsig.
Utsikten är också ett plus. Tryffelrätten med oxsvans och selleri var bäst

Datum för besöket: februari 2015
Tack Mrboudin
Omdömet skrevs 21 februari 2012

Detta är en av de bästa restaurang upplevelser jag haft! Rekommenderes för alla som sätter pris på mat, vin och service.

• Standard
    • Atmosfär
    • Service
    • Mat
Tack Widerberg

Resenärer som tittade på Ciel Bleu Restaurant tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Ciel Bleu Restaurant? Berätta vad du tyckte!

Skriv ett omdöme Lägg till bilder

Ägare: Vad är din syn på saken?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig som ägare av ditt objekt
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.