“Vacker gammal gård och kyrka”
Omdöme om Begijnhof

Begijnhof
Boka i förväg
Mer information
69,89 US$*
och över
Amsterdam City Center Private Historical Walking ...
Rankad som nr 53 av 592 saker att göra i Amsterdam
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 31 juli 2017

Liten undangömt vacker innergård med tillhörande kyrka och en av de äldsta bosättningarna i Amsterdam

Tack Ina L

Omdömet skrevs 17 april 2017

Detta omgärdade område som en gång i världen var ett kloster område kändes fortfarande mycket lugnt men alldeles för mycket turister som störde

Tack Bibbi725
Omdömet skrevs 1 november 2016

När man behöver komma ifrån folkvimlet och kommersen är det här en liten pärla till plats för att få ner pulsen. Respektera tystnaden.

1  Tack Mija Å
Omdömet skrevs 2 maj 2016

Lyckades efter lite letande att hitta ingången till denna oas. Man kan inte tro att man är mitt i Amsterdam när det är så tyst och lugnt innanför muren. Många fina hus ett litet kapell och engelska kyrkan ryms där inne med några fina trädgårdar!

1  Tack Anita W
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 2 maj 2016

Det kostar ingenting att slinka in på den pittoreska gården mellan gamla fina hus (bl a Amsterdams äldsta). Porten är öppen, om jag minns rätt, 10-17. Det överraskande stora, vackra kapellet har öppet samma tid. Missa inte denna lugna vackra gård!

1  Tack Ritta J

Resenärer som tittade på Begijnhof tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Begijnhof? Berätta vad du tyckte!

;