Omdömet skrevs 24 juli 2016 från mobil enhet

Vi var 2 par som reste ihop och bodde på Max Brown hotell under en weekend i maj.
Första intrycket var gott, vi fick ett trevligt bemötande och blev visade till varsitt rum i markplan. Båda rummen var fina och relativt rena (något dammigt i ena rummet och ett stort spindelnät i taket vid sängen) men det ena var mycket mindre än det andra. Det gick inte att mötas i rummet och både toalettdörren och ytterdörren slog i sängen när man öppnade dem. Dessutom så låg ena rummet i en passage/innergård och dörren som ledde in hit lät mycket varje gång någon passerande vilket var ganska störande, så jag sov med öronproppar och då var det hanterbart.

Frukostsbuffen var inte så stor men god och personlig. För ett par dagars vistelse saknade vi inget särskilt.

Hotellets läge var ett stort plus nära till centralstationen, shopping och sightseen så som Anne Franks hus, tulpanmarknaden m.m. Vi ankom en torsdag, då hade hotellet cocktailkväll, mycket goda drinkar till bra priser. Dessutom så har hotellet en egen båt som man för 10 euro per person (minimum 4 pers) kan få en tur på kanalerna med. Tyvärr så var båten ur funktion när vi besökte hotellet så vi köpte biljetter till hop on hop off kanalbåten istället. Att se Amsterdam via båt rekommenderas varmt, mycket trevlig upplevelse.

Jag gillade den vänliga personalen och hotellets läge och skulle absolut kunna tänka mig att bo på Max Brown igen men då be att få ett rum som inte ligger på markplan/innergård

Bodde här: maj 2016, reste med vänner
Tack ZanaZ53
Nadine S, Manager på Max Brown Hotel Canal District, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2016

Dear Zana,

Thank you and your friends for your recent stay with us and lovely to hear you enjoyed the hotels location and service of our crew so much. We appreciate your detailed feedback and will take your comments on board.

With Kind Regards,
Nadine Simons

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 5 maj 2016 från mobil enhet

Super trevligt gemensamt områden, och mycket bra läge. Rummet var mycket litet, men trevligt. Bra frukost, och fina detaljer när personalen lämnade trevligt meddelanden och gömde chokladpåskägg vid städning.

Några saker kan lätt göra detta mycket bättre. Till exempel badrumsdörren i vårt rum var oerhört svår att stänga, och omöjlig att låsa. Bara fixa det. Även, dörren till gatan var mycket högljudd så så snart ett sällskap beger dig ut på morgonen eller kom hem sent, var det omöjligt att sova utan öronproppar. Bara fixa det.

Dessutom, nattpersonalen var inte alls tränad. Vänlig men oinsatt. Det var hans första vecka, han visste inte var rummen fanns, eller vad nycklarna ledde till. Och lät nån skum leverans in i huset, som knackade på vår dörr kl. 02.00.. Att lämna outbildad personal ensam är inte OK, ledningen bör har varit där, eller åtminstone nåbar på telefon hela dygnet, att lätt lösa saker som dessa.

Jag fortfarande ge det här 3.5/5 eller t.o.m 4/5 för läge, mysig hemkänsla och vänlighet.

Tack DerpAdvisor
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original
Omdömet skrevs 25 oktober 2015 från mobil enhet

Vi bodde I rum 210 familjerum med utsikt över kanalen. Bra service personlig inredning och serviceinriktad personal. Enkel frukost. Charmigt äldre hus som gjorts om gör att det nog kan vara i trängsta laget för storväxta. Bland de trevligaste lägena Amsterdam.

Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Yolo4Life
Ruth D, General Manager på Max Brown Hotel Canal District, svarade på det här omdömetSvarade 26 oktober 2015

Dear Yolo4Life,
We loved reading your review! Thank you for taking the time doing so.
We hope to welcome you back as our guest soon.
With kind regards,
Ruth de Groot

Omdömet skrevs 31 maj 2015 från mobil enhet

Ett litet mysigt hotell med väldigt bra service. Trevlig liten bar. Hade dock inte varit fel med lite grönsaker på frukostbuffén.
Personalen ställde snabbt upp oavsett om det gällde att fixa kanalbåtsbiljetter eller champagneglas till rummet. Mycket bra!
Helt klart värt pengarna :-)
För en mysig weekend var det perfekt!

Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack Johan L
Ruth D, Manager på Max Brown Hotel Canal District, svarade på det här omdömetSvarade 2 juni 2015

DearJohan L,
How nice! Thank you for your positive review about Max Brown Hotel and the service we offer. Hope you enjoyed your champagne, always nice for a celebration.

We love to welcome you back any time soon on behalf of the whole Max Brown crew!

With kind regards,
Ruth de Groot

Omdömet skrevs 7 juli 2012

Ett litet chic o basic hotell precis som namnet står för. Ligger ljuvligt intill en av kanalerna med härlig em o kvällssol, men kanske en liten bit för långt bort från spårvagnar och själva city och även från Centralstationen. Ca 10-15 min. promenad på vardera håll men det gjorde inget för det var så vackert att strosa omkring i kvarteren.
Men absolut prisvärt. Liten frukost med rostat bröd och marmelad inkl kafe el thé gratis. För övr. var det gratis tillgång till kaffe och kallt vatten hela tiden. Även gratis tillgång till dator - internet för oss som inte släpar den med oss när vi är på semester.
Rent och snyggt och har precis allt nödvändigt som man behöver för några dagars semester. Även hårtork fanns på rummet. Sköna sängar men kuddarna var för stora och hårda, men de byttes till mindre direkt vid förfrågan.
Mycket trevlig personal och det spelades behaglig musik i receptionen och i loungen.
För alla som inte varit i Amsterdam ännu - Res hit! Gärna på sommaren. En underbar fröjd för ögat med alla vackra hus - ytterdörrar - blomsterarangemang. Samt Europas bästa shopping när det ska handlas skor.

• Bodde här: juli 2012, reste med vänner
Tack soltokig