Omdömet skrevs 12 september 2016

I Amsterdam för IBC mässan som många andra, och valde hotellen från mässans hemsida. Lite lathet gjorde att vi tog det hotell som ligger närmast Rai - och det kommer jag nog inte göra fler gånger.

Läget är rätt dåligt för att vara uppriktig. Det ligger i ett industriområde, med lite annat att göra än att transportera sig därifrån. Det är 26 minuter promenad till mässan, vilket inte är något betydande avstånd, men i kostym på väg på möten är det inget man vill göra. Taxi till mässan landar på ca 12 euro.

Rummen är små, och har för att vara så nya som de är - anmärkningsvärt mycket fel på sig. Beläggning av oklar sort i duschen, trasigt vägguttag och trasig fåtölj. AC finns i 3 hastigheter, utan val av temperatur, men otroligt högljudd. Sängarna är stenhårda men har många kuddar. Alltid något.

Incheckningen tog lång tid, och trots att vi kom efter utsatt check-in var ett av två rum inte färdiga.

När vi nyttjade room-service la de på en 3 euro avgift som de inte kunde förklara, vilket inte är hela världen men ändå inte okej om man vill vara ett hotell med den klass de önskar.

Men mitt absolut största klagomål som jag också har tagit upp med hotellet är att de inte respekterar do not disturb skylten på dörren. Varje dag när jag kom hem ser jag tecken på att någon varit inne i rummet. Små saker som att toalettpappersrullen är tillbaka på sin hållare med pappret vikt på sidan, informationspärmen tillbaka i sin hållare osv. Om ni nu skall strunta i era gästers önskemål och ändå gå in i rummen - varför inte då tömma papperskorgen, byta handduk och fylla på schampoo när ni ändå är i farten. Och om ni inte har gjort det - vad hade ni på mitt rum att göra då?

Nej, Mercure hotel - för de nära 700 euro det kostade för 3 nätter håller ni inte måttet. Den andra stjärnan i min reception fick ni enbart på att frukosten var bra, och root-servicen (om man bortser från den dolda avgiften) erbjöd en riktigt bra burgare.

Rumstips: Be att få rum på våning 5 och uppåt.
Datum för vistelsen: september 2016
Tack Dreadlock
Laura H, Guest Relations Manager på Mercure Hotel Amsterdam City, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2016

Kära gäst,

Tack för att du tog dig tid att berätta för oss om dina upplevelser i Mercure Hotel Amsterdam City. Jag är ledsen att din upplevelse inte uppfyller dina förväntningar, Tillåt mig att uttrycka mina djupaste ursäkter.

På Mercure, strävar vi efter att erbjuda en överlägsen service upplevelse för varje kund; därför din feedback är mycket viktig för oss. Du kan vara säker på att vi vidtar lämpliga åtgärder för att ta itu med problemet med inte störa förfarandet. Vi arbetar hårt med hushållning att förhindra uppkomsten.

Vi uppskattar din dela dina bekymmer, och det är vår förhoppning att ni kommer att ge oss möjlighet att bättre kunna hjälpa dig inom en snar framtid.

Vänliga hälsningar,

Laura Heeringa

Omdömet skrevs 11 augusti 2015 från mobil enhet

Fint hotell men ligger vid ett industriområde så skulle inte rekommendera någon att gå där på natten. Finns inga bussar som stannar vid närheten så man får gå 700 m från tunnelbanan. Taxi kostar ca 15 euro enkel resa till centrum. Personalen på hotellet är toppen.

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack annhelen0
Omdömet skrevs 9 juni 2013

I samband med en affärsresa, stannade vi här över en helg. Hotellet ligger mycket bra, nära ut på motorvägen, nära till flygplatsen och nära till kommunikationer in till centrum. Rummet var fräscht, snyggt och rent. Men det var alldeles för varmt och det finns ingen kylanläggning i luftkonditioneringen. Frukost buffén var god men lite tråkig.
Personalen i receptionen och restaurangen är mycket serviceinriktade och hjälper gärna till. Vi åt på hotellets restaurang två gånger och det var helt ok.
Det tar bara 5 min till spårvagnen och det är lätt att ta sig runt i hela Amsterdam med hotellet som utgångspunkt.
Hotellet har en inhägnad parkering som man gå parkera i mot betalning. Hotellet har gratis WiFi som fungerar utmärkt.
Hit kommer vi gärna igen.

Datum för vistelsen: juni 2013
Restyp: Reste i arbetet
Tack Mimmi7
Omdömet skrevs 1 januari 2012

Väldigt snyggt, lagom stort rum med modern fräsch touch. Läget är inte det bästa, men reser man i grupp så tycker jag att taxi är ett bra alternativt för att komma in till centrum.
Det kostar mellan15-20 euro för enkeltur, och receptionspersonalen var alltid hjälpsamma.

Det går även att åka metro in till centrum, men det var inget vi provade på. Enligt uppgift så ligger stationen ca 10 min gångväg ifrån hotellet.

Frukostbuffén var väldigt fin och varierar med både kalla och varma alternativ.

Datum för vistelsen: december 2011
Tack Peter S
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 16 september 2011

Detta är ett mycket bra hotell, i ett lugnt område i Amsterdam; det finns kollektivtrafik på gångavstånd (tunnelbana 50m och spårvagn 25m) och RAI-utställningsområde ligger i närheten (ca 15 minuters promenad).
Rummen är bekväma (inte så lätt att hantera luftkonditioneringen förresten) med WiFi-internetanslutning.
Frukostbuffén är riktigt trevlig.

Tack topogiallo
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.it. Visa original