Omdömet skrevs 7 november 2017

Incheckning tog evigheter - först kunde dom inte hitta bokningen - sedan skulle dom ha alla detaljer trots jag är medlem i NH
Rummet dock fräscht men med en viss röklukt -trots totalt rökfritt hotel
Bra frukost men bott här tre gånger och aldrig har ordinarie frukost rum varit tillgängligt utan man hamnat i något stort konferensrum någonstans i hotellet.
Utcheckningen samma visa som sist depositionen räckte inte så då debiterade allt på nytt - förra gången tog det 4 veckor innan depositionen vart återförd.

• Bodde här: november 2017, reste i arbetet
Tack slarvig
HKlok, General Manager på NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky, svarade på det här omdömetSvarade 8 november 2017

Dear Sir/Madam,

Thank you for taking the time to share your experience with us.

We would like to thank you for your feedback. It gives us insight in our guests’ thoughts and can always help us to further improve our services and facilities!

We will share your review with the team, since that is a great reward for their continuous efforts.

Omdömet skrevs 10 oktober 2017

Incheckning är från 15:00, när vi anlände 16:30 hade de inget rum åt oss. De erbjöd oss att bo i ett annex så vi fick gå ut från hotellet och gå längs en restauranggata med en massa folk som stod och rökte på för att komma till de rummen. Efter att vi blivit dyblöt efter att ha gått halvvägs så vägrade vi att ta de rummen. De erbjöd oss att vänta med en drink tills något rum blev klart. Jag frågade om det tog en kvart eller mer än en timme, troligtvis det senare fick jag som svar. En bra stund senare så insåg de att det är bättre att skaka fram ett rum än att ha en ettåring skrikandes vid incheckningen för att det inte fanns något rum. Rummet i sig var fint så det var bra. Men det saknades en badrock, tandborstglasen var det tandkrämsrester i. Frukosten var god, dock så blev vi hänvisad till ett konferensrum den tredje dagen. Varmt som bara den så man var sjöblöt i svett efter en stund. Ingen rost att rosta bröd i, när vi bad om det skulle de hämta en. När vi frågade 10min snare fick vi svaret att det blir ingen rost. Så vi lämnade frukosten och gick och betalade för frukost på ett annat ställe. När vi frågade i receptionen fick vi dra ur personalen att vi skulle äta i ett konferensrum resten av vår vistelse. En kväll efter 21:00 gick personalen bara in i rummet när vi låg i sängen och vårt barn vaknade, de sa sorry och gick ut. Det ät helt oacceptabelt! Det är tur att vi bokat ett annat hotell resten av vår vistelse i Amsterdam och inte förlängde här.

Tips för att välja rum: Vägra bo i rum då man måste gå ut från hotellet för att ta sig till rummen.
  • Bodde här: oktober 2017, reste i arbetet
1  Tack Jvume
HKlok, General Manager på NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky, svarade på det här omdömetSvarade 6 december 2017

Dear Guest
Thank you for taking the time and effort to make your comments known to us. Our guests feedback and impressions are very important to us because we see it as means to improve our services every day.
As we aim to provide a 5-star service to our guests, we regret to hear that we did not achieve this during your stay. I would like to offer my apologies for any inconveniences caused to you. The satisfaction of our customers is our priority, but apparently we have not succeeded this time. If you give us the opportunity to regain your trust, we will gladly offer you the best that our guests enjoy every day.
Could you please contact us directly on gr.nhcollectionkrasnapolsky@nh-hotels.com so we are able to find a suitable solution for this unfortunate matter?
Herman Klok - Hotel Director

Omdömet skrevs 8 maj 2017 från mobil enhet

Hotellet har en fantastiskt resturang som serverar briljant lunch och middag i en fantastiskt fin miljö - rekommenderar verkligen att gå dit och äta även fast ni inte bor på hotellet. Resturangen heter "The white room".

Hotellet däremot var en besvikelse, personalen är inte speciellt tillmötesgående. Mailade exempelvis innan och frågade efter bra restaurangrekommendationer; som svar fick jag ett dokument bifogat med namn på olika Michelin restauranger som finns i Amsterdam, var ingen beskrivning alls på restaurangerna, de erbjöd inte hjälp att boka eller dylik (verkligen något man förväntar sig på ett 5stjärnigt hotell). Att länka Michelins hemsida hade varit mer givande..

Hotellet hjälpte vidare inte till med våra väskor, följde/visade inte rummet när vi checkade in/var allmänt trötta när man bad om hjälp + var alltid kaos vid receptions samt conciergediskarna så var smidigare att boka sina egna taxisar etc.

Hade råkat boka ett rum med 2st separata sängar men önskade en stor, hotellet fixade det och det var ett stort plus.

Rummet i sig var trist, omysigt och såg billigt ut. Ett helt opersonligt rum som massproducerats. Rummet var fräscht men var verkligen ett tråkigt rum (hade likaväl kunnat vara ett rum på ett 3 stjärnigt nyrenoverat hotell.) Jag tycker verkligen rummet såg billigt ut.

Ska ni bo här rekommenderar jag starkt att hänga ut "do not disturb" skylten när ni sover. Vi gjorde inte detta och blev väckta kl9 respektive kl9:30 båda dagarna vi sov här av städerskorna som ville städa.

Hotellet ligger jättelokalt mitt i stan men är verkligen överpris till det man får. I min mening förtjänar hotellet verkligen inte sina stjärnor: varken till service eller lokal. Kommer inte bo här igen (men äta på deras fina resturang kommer jag garanterat att göra igen.)

Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack sar0708
HKlok, General Manager på NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2017

Dear Sir/Madam,

Thank you very much for taking the time to share your experience with us.

We hold tremendous value in your feedback and your comments allows us to improve our service and facilities. I regret that we did not completely live up to your expectations. Please accept our sincere apologies.

We would kindly like to ask you to contact us via gr.nhcollectionkrasnapolsky@nh-hotels.com as TripAdvisor is an anonymous website. We would like to investigate this matter further.

We hope that you will give us a second chance to welcome you again in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky.

Herman Klok - Hotel Director

Omdömet skrevs 12 mars 2017

Vi hade ett superiorrum som var ganska fint men väldigt opersonligt. Bra städning och ganska bra storlek på rummet. Tråkig utsikt mot en vägg. Hotellfrukosten var mycket bra och det fanns en mycket trevlig bar i foajen.

• Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack evyannwikstrom
HKlok, General Manager på NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky, svarade på det här omdömetSvarade 14 mars 2017

Dear Sir/Madame,

Thank you for such a wonderful review!

It is genuinely uplifting to receive such positive feedback!

We are delighted to read that you were able to enjoy your stay here so much and hope to welcome you back again soon!

Omdömet skrevs 2 december 2016 från mobil enhet

Mycket bra läge i centrala Amsterdam. Nära till allt i alla väderstreck utifrån centrala läget. Lätt att ta sig in från Schipol (flygplatsen). Knappt 20 min till centralen och därifrån gångavstånd till hotellet. Ca 10 min att gå. Frukost ingick ej och borde gjort för det priset vi fick ge. Men å andra sidan lätt att hitta frukostställen i närhet från hotellet. Ligger vid Damtorget och där finns även museum - Madame Tissaut alldeles intill. Många sevärdigheter finns inom räckhåll. Hotell personal tipsar gärna kring aktiviteter, restaurangtips osv.

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Wolfgang M
HKlok, General Manager på NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky, svarade på det här omdömetSvarade 3 december 2016

Dear Sir/Madam,

Thank you for sharing your experience with us.

We are delighted to be informed that you enjoyed the central location of NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky.

Again, thank you very much for sharing your enthusiasm. On behalf of all staff of NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky it would be our pleasure to welcome you back again!

With best regards,