Omdömet skrevs 17 april 2017 från mobil enhet

Hotellet har ett bra läge, både till sevärdheter och till restauranger. Det är gångavstånd till det mesta. Frukosten provade vi inte eftersom den var väldigt dyr, finns bra frukostalternativ i kvarteret. Rummet var ganska litet men bekvämt och trevligt. Reklamen om att man inte behöver betala något i förväg känns däremot falsk. En reservering görs några dagar i förväg ifall man inte skulle dyka upp, sedan vid incheckningen reserverar de dessutom ett högre belopp än vad själva vistelsen ska kosta. Båda reserveringarna ligger kvar fram till utcheckningen. Det egna kortets disponibla belopp under semester vistelsen blir därmed flera tusen kr lägre än vad man kanske räknat med. Detta drar ned hotellets betyg.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack GunnelS_12
Omdömet skrevs 30 mars 2017

Min man hade bokat detta hotell som en del av överraskningen för vår bröllopsdag. Hotellet andas en perfekt kombination av lyx och hemtrevnad. Vi gifte oss 2011-11-11 kl 11:11 och tog det som ett "tecken" när vi (by chance) fick nyckeln till rum 111... Hotellets läge är perfekt som utgångspunkt om man vill utforska Amsterdam till fots. Det var nära till bra restauranger och shoppingstråk samt de välkända museerna. Den lilla japanska baren på hotellet är perfekt för en drink. De har även en barmeny med enklare rätter som höll hög standard. Frukosten har allt man kan önska sig. Personalen är väldigt uppmärksam och hjälpsam. Vi kommer definitivt att bo här igen nästa gång vi besöker Amsterdam.

• Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack SaRa D
Omdömet skrevs 31 januari 2017 från mobil enhet

Väldigt trivsamt och trevligt hotell. Vi kommer absolut bo här nästa gång vi kommer till Amsterdam. Tillmötesgående och trevlig personal. Mysiga rum, heltäckningsmattor, segt wi-fi ett minus liksom något hårda kuddar.
Bra frukost om än dyrt...

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Kinapi
Omdömet skrevs 17 augusti 2016

Ett väldigt vackert hotell med en spektakulär inredning i såväl lobby som rum - kristallkronor, prydnader, tunga fåtöljer, blommor, färger! Rummen är "blommiga" och charmiga med stora fina fönster. Sköna sängar men lite väl höga kuddar. Gillar inte heltäckningsmattor men det kändes fräscht och välstädat. Härliga Occitane-produkter i badrummet. Hade väl önskat en lite bättre dörr (och därmed ljudisolering) in till badrummet.
Tolvåringen var missnöjd med en halvbra wi-fi på rummet men nere i lobbyn fungerade det bättre. I lobbyn fanns också te, kaffe, bakverk och godis och man satt gärna ner i någon av de mysiga fåtöljerna och tog det lugnt.
Läget är helt oslagbart, intill Singelkanalen och bara ett par hundra meter till Madame Tussaud, 9 streets ligger alldeles intill liksom shoppinggatorna.
Väldigt vänlig och hjälpsam personal.
Trots några små minus så blir helhetsbetyget ändå utmärkt för helhetsupplevelsen är lyx, lugn och bästa läget.

• Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack Girontjej
Omdömet skrevs 1 februari 2016

Ett helt fantastiskt hotell längst Singelkanalen. Toppen service, trevlig personal, mycket bra frukost, fint rum, bra säng och sköna kuddar, ombonat hotell. Allting var superbra!
Vi bodde som ett kungapar.

• Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack Gabi64z