“Superfint kött”
Omdöme om Mas Y Mas

Mas Y Mas
Rankad som nr 831 av 4 361 Restauranger i Amsterdam
Kök: Argentinskt
Område: Red Light District (De Wallen)
Omdömet skrevs 5 oktober 2017

Vi var ett sällskap på tio personer och nästan alla beställde in biff. De var jättegoda och man kunde sedan själv välja till olika såser och extra tillbehör. Bra vinlista och trevlig personal. Ett ställe att rekommendera!

Tack annchristina2013

Omdömet skrevs 4 juli 2017

Var på festival i Amsterdam under midsommarhelgen och kom ner senare än bestämt torsdagen. Vi strosade runt för att hitta ett lämpligt ställe att äta på och gick förbi denna restaurang. Fick bord ute och såg genast att stek var något som vi alla 3 ville ha och den satt som en smäck :-) Tyvärr får man ju ingen sås till men fanns majonnäs vilket fungerade utomordentligt.

Tack Maajsan
Omdömet skrevs 2 maj 2016

Längs Damstraat ligger stekhusen vägg i vägg. Vi valde restaurangen av en slump men ångrade inte vårt val. Personalen var mycket trevlig, stämningen mysig och maten billig och välsmakande. Vi valde spareribs (900g) med sallad, bearnaise och pommes frites och fick så stor portion möra, välsmakande rader av tunna revben att damen i sällskapet lyckades inte få i sig allt - till sin stora sorg för det var verkligen gott.
Kan varmt rekommendera stället!

Tack Ritta J
Omdömet skrevs 6 maj 2014

Restaurangen var liten och trevlig med riktigt god mat till hyggligt pris personalen kändes avslappnad och service vänlig.

• Atmosfär
Tack Karl-Erik B
Omdömet skrevs 3 april 2013

Vilken fantastisk restaurang. Där det på ena sidan serveras Itanliens mat och på andra sidan Argentinsk - MEN man kan på båda sidor välja ur vilken meny som helst. Kunden väljer.
Vi åt där 3 kvällar under påsken (efter att ha ätit på varierande ställen med medelmåttig/dålig mat). Vi åt på båda sidor. Helt fantastiskt. Jag som aldrig äter upp en hel pizza hemma. Här slank allt ned och t o m en förrätt före. Nästa kväll tog vi en riktigt härlig biff. Perfekt grillad. Och en flaska Malbec-vin till. Allt var toppklass!
Servicen likaså. Personalen höll ögonen på alla gästerna och såg till att de hade vad de ville och inget var svårt om man ville göra en liten ändring i sina menyval. Kan varmt rekommenderas!

• Atmosfär
Tack Christina D

Resenärer som tittade på Mas Y Mas tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Mas Y Mas? Berätta vad du tyckte!