“Stadens charmigaste del!”

Boka i förväg
Mer information
31,77 US$*
och över
Privat Jordaan-distriktsmorgon eller ...
Rankad som nr 4 av 603 saker att göra i Amsterdam
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi har både bott, ätit och strosat i denna mysiga del av staden. Perfekt att bo, nära till allt och charmiga omgivningar.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack Jenny W

Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

En del av stan med fina kanaler och gator. Det finns gott om restauranger och barer. Vi bodde på en väldigt trevlig bed & breakfast med gångavstånd till mycket. Ta gärna en promenad i denna trevliga stadsdel och titta på de fina husen.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack 338gunilla_
Omdömet skrevs 26 februari 2018 från mobil enhet

Mysiga kvarter med fina hus. En del caféer med bord ute i solen.

Passa på att gå här en lördag då det är marknad. Mat, prylar och blommor- Köp dina tulpaner där och inte på Blomstermarknaden. Mycket billigare!

Datum för upplevelsen: februari 2018
1  Tack annab75
Omdömet skrevs 13 september 2017 från mobil enhet

Var på en weekend i Amsterdam. Tillsammans med holländska vänner blev vi guidade in i Jordaan området. Arbetarkvarter med många mysiga restauranger. En del mycket originella andra moderna. Kan rekommenderas som ett alternativ till turist restaurangerna för att uppleva det ner genuina Amsterdam .

Datum för upplevelsen: september 2017
1  Tack 830ingelal
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Underbart område att bo, äta och shoppa. Mycket lugnare och trevligare än mitt i city men ändå gångavstånd till det vi ville besöka.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack AnnaochBjorn

Resenärer som tittade på Jordaan tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland
Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Jordaan? Berätta vad du tyckte!