“Lärorikt och gripande”

Anne Frank-huset (Anne Frankhuis)
Boka i förväg
Mer information
27,15 US$*
och över
Den judiska kvarteren Anne Frank Walking Tour i ...
Rankad som nr 2 av 603 saker att göra i Amsterdam
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 8 juli 2018 från mobil enhet

Har velat gå hit länge och museet överensstämde med mina förväntningar. Var väldigt lärorikt och gripande att få se platsen där det hänt på riktigt. Om man har vägarna förbi Amsterdam tycker jag detta är ett måste!

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack 539elins

Omdömet skrevs 2 juni 2018 från mobil enhet

Bra organiserat, viktigt då det är ett högt besökstryck. Biljetter säljs bara online, det höll jag på missa. Tyckte berättandet var i intressant och gripande. Otroligt att faktist få gå igenom hela stället de bodde på under två år. Anne är en förebild och må hennes berättelse aldrig tystna.

Datum för upplevelsen: juni 2018
1  Tack Sofi M
Omdömet skrevs 31 maj 2018 från mobil enhet

Intressant att ha varit där och tagit del av historien. Ganska litet, men bra organiserat. Boka biljett i förväg!

1  Tack Globetrotter80_11
Omdömet skrevs 28 maj 2018 från mobil enhet

Bra utrustning för automatisk guidning genom huset gjorde att turen flöt på bra. Trots att vi fyra i sällskapet bokade biljetter långt innan fick vi biljetter med olika tider för insläpp. När vi väl var där fick vi efter förfrågan ändå komma in samtidigt vilket gjorde oss väldigt glada och nöjda. Det var tydliga skyltar och lagom mycket text. Det enda jag hade en åsikt om var att alla rum var tomma så det var lite svårt att föreställa sig trångboddheten. På plussidan var att de hade flera videor och intervjuer med pappa Otto och dem som överlevde. Väldigt gripande. En viktig historia för eftervärlden och oss som lever idag att ta del av. Rekommenderas starkt.

2  Tack sara_I3793UU
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 18 maj 2018 från mobil enhet

Vi kunde dessvärre inte gå hit. Vi skulle boka biljetter 1 månad på förhand, men då var det dessvärre redan utsålt.

Säkert en super upplevelse men vi fick alltså inga biljetter bara, så OBS att du bokar i mycket god tid om du ska hit, speciellt "stor" helger.

1  Tack Lina Ö

Resenärer som tittade på Anne Frank-huset (Anne Frankhuis) tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Anne Frank-huset (Anne Frankhuis)? Berätta vad du tyckte!