“Gripande och sorgesamt”

Anne Frank-huset (Anne Frankhuis)
Boka i förväg
Mer information
27,68 US$*
och över
Den judiska kvarteren Anne Frank Walking Tour i ...
Rankad som nr 2 av 596 saker att göra i Amsterdam
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 28 maj 2018 från mobil enhet

Bra utrustning för automatisk guidning genom huset gjorde att turen flöt på bra. Trots att vi fyra i sällskapet bokade biljetter långt innan fick vi biljetter med olika tider för insläpp. När vi väl var där fick vi efter förfrågan ändå komma in samtidigt vilket gjorde oss väldigt glada och nöjda. Det var tydliga skyltar och lagom mycket text. Det enda jag hade en åsikt om var att alla rum var tomma så det var lite svårt att föreställa sig trångboddheten. På plussidan var att de hade flera videor och intervjuer med pappa Otto och dem som överlevde. Väldigt gripande. En viktig historia för eftervärlden och oss som lever idag att ta del av. Rekommenderas starkt.

2  Tack Sara Ö

Omdömet skrevs 18 maj 2018 från mobil enhet

Vi kunde dessvärre inte gå hit. Vi skulle boka biljetter 1 månad på förhand, men då var det dessvärre redan utsålt.

Säkert en super upplevelse men vi fick alltså inga biljetter bara, så OBS att du bokar i mycket god tid om du ska hit, speciellt "stor" helger.

1  Tack Lina Ö
Omdömet skrevs 15 maj 2018

Trångt, branta trappor, egentligen inte så mycket att se. Men ändå en stark upplevelse och väl värt ett besök, trots allt. Köp biljett i förväg online och glöm inte audioguiden. Inte lämpligt för barn.

1  Tack Karin R
Omdömet skrevs 5 maj 2018

Väldigt intressant och bra upplagt. Trots att det är liten plats inne i huset får man tid att verkligen i lugn och ro lyssna och ta in allt.

1  Tack lenan346
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 maj 2018

Tack vare sitt historiska värde bör ett besök göras här. Intressant, men inte så mycket att se på. Det var här Anne Frank med familj gömde sig under andra världskriget.

Tack Johnny D

Resenärer som tittade på Anne Frank-huset (Anne Frankhuis) tittade också på

Amsterdam, Noord-Holland

Besökt Anne Frank-huset (Anne Frankhuis)? Berätta vad du tyckte!